توصیه آیت الله مکارم شیرازی به مردم درباره عید الزهرا

درس خارج فقه آیت الله مکارم شیرازی در مسجد اعظم قم
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سالروز آغاز ولایت حضرت مهدی(عج) به مردم توصیه کرد از برخی اقدامات که سبب ایجاد تنازع و کینه در بین مسلمانان می شود و بهانه به دست دشمنان می دهد، اجتناب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک نهم ربیع الاول آغاز امامت و ولایت حضرت صاحب الامر امام زمان(عج) تصریح کرد: در این روز مراسم جشن و شادمانی به مناسبت آغاز ولایت آن حضرت برگزار می شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم به جای برخی کارها که باعث تنازع، عداوت و کشتار می شود، مردم همان مراسم جشن و سرور را آغاز ولایت آن حضرت بدانند و حتما عیدالزهرا(ع) خواهد بود چراکه ایشان ام الائمه علیهم السلام هستند.

حضرت آیت ‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: برخی کارهایی که به همین مناسبت انجام می شود بهانه به دست دیگران می دهد و جدا باید از آن پرهیز کنیم.

این مرجع تقلید یادآورشد: ضرورت دارد از این گونه اقدامات که سبب می شود عده ای با فیلمبرداری و عکسبرداری بهانه ای برای هجمه به تشیع و پیروان مکتب اهل بیت(ع) پیدا کنند، اجتناب شود.

تقوا بهترین زاد و توشه برای سفر آخرت است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با اشاره به روایاتی به بیان نکات اخلاقی پرداخت و بهترین زاد و توشه برای انسان را تقوای الهی دانست.

این مرجع تقلید بیان کرد: برای سفر آخرت باید به فکر زاد و توشه باشیم و این مهم حاصل نمی شود جز با اطاعت اوامر الهی.

وی با بیان این که دنیا محل اقامت است و همه باید در این دنیا عمل خیر انجام دهیم، یادآورشد: امیدواریم خدای متعال به همه ما توفیق دهد به سخنانی که می گوییم عمل کنیم.

عمل به احکام دینی جلوی سؤ استفاده های کلان مالی را می گیرد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: اگر به آموزه های دینی عمل شود تمام مشکلات از جمله سؤ استفاده های مالی که غوغا می کند مرتفع می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 10