آیت الله علوی گرگانی: برخی با نام دین می خواهند اعتقادات مردم را خراب کنند

حضرت ‌آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که برخی با نام دین می خواهند اعتقادات مردم را خراب کنند، گفت: دین در کلام برخی فقط بازیچه است و این افراد از دین برای بازارگرمی خود استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانش آموزان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان کهک قم، با بیان این که تحصیل علم و دانش از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهارداشت: کسب علم و دانش به ویژه برای کسانی که در ابتدای کار قرار دارند مهمتر است، بنابراین شما دانش آموزان در سنین پایین در تقویت اصول اولیه مبادی دینی تلاش کنید.

وی خطاب به مدیران و معلمان آموزش و پرورش گفت: ما نباید امروز را نگاه کنیم، بلکه فردا شخصیت های بزرگ کشور ما همین دانش آموزان هستند و آینده مملکت از آن همین ها است و چه بهتر است که بتوانیم آنها را در دامن اسلام و تشیع و انقلاب پرورش بدهیم تا اگر منصب و وزارتی به دست آنها رسید مبلغ مردم و گسترش دهنده دین و دیانت باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بهترین زمان برای کسب تحصیل علم در دوران نوجوانی و جوانی است، ابراز داشت: بزرگان ما می گفتند اگر انسان در کودکی چیزی را یاد بگیرد این یادگیری مثل نقش روی سنگ ماندگار است ولی یادگیری در پیری مثل نقش بر آب است که دوامی ندارد، چراکه در جوانی سینه خالی است و هرچیزی می تواند در آن قرار گرفته و ماندگار شود.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب افرادی مسؤولیت تعلیم و تربیت کشور بودند که هیچ دِینی نسبت به اسلام نداشته و به طور کلی از پایه خراب بودند، این افراد بدون شک نمی خواستند که بچه ها دین دار باشند به همین جهت آموزش موسیقی و رقص به آنها می دادند ولی امروز کشور ما به برکت انقلاب اسلامی، کشوری دینی و اهل بیتی است که بهترین فرصت است تا مردم در آن دین خود را کامل کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر سرمایه گذاری دقیق بر نسل دانش آموزی کشور از سوی مسؤولان آموزش و پرورش یادآور شد: ما از شما مدیران انتظار داریم کمال عنایت را در تحصیل و تهذیب دانش آموزشان داشته باشید و روی آنها سرمایه گذاری ویژه ای کنید تا در آینده وقتی به مناصبی رسیدند دعای گوی شما باشند، همچنانکه شخصیت های برجسته و دین دار کشور در گذشته و در هنگام تحصیل و پای درس معلمان دین دار، مهذب و معتقد پرورش یافته اند.

وی در ادامه خطاب به دانش آموزان عنوان کرد: شما نیز تا می توانید در سن نوجوانی و جوانی کمالات علمی را به دست بیاورید و فریب برخی سخنرانی ها را نخورید؛ همچنانکه ما در گذشته گرفتاری هایی داشتیم تا جایی که جمعیت هایی پای سخنرانی برخی افراد می رفتند که در ظاهر خوب صحبت می کردند ولی در ادامه دین را از ریشه خراب می کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: شما به زبان خوب نگاه نکنید بلکه به آیه قرآن نگاه کنید که خداوند می فرماید گاهی اوقات برخی افراد آن قدر خوب صحبت می کنند که شما را به تعجب می اندازند و حتی نام خدا را یدک می کشند تا به اهداف دنیوی خود برسند که انسان باید از این افراد برحذر باشد.

وی در ادامه با اشاره به این که برخی از دین برای بازارگرمی خود استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: برخی با نام دین می خواهند اعتقادات مردم را خراب کنند، ابتدا دم از دین می زنند ولی وقتی به آنها مراجعه می کنیم اثری از دین مداری در وجود آن ها دیده نمی شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: همیشه سراغ سخن و کلامی بروید که با اصول اسلامی شما سازگار باشد، هیچگاه مشورت با بزرگان را فراموش نکنید، احترام به معلم را به خاطر داشته باشید و از منبع نور خدا و اهل بیت(ع) استفاده کنید تا در آینده که مسؤولیت های اساسی کشور به دست شما می افتد شخصیت هایی برجسته و مبلغ دین باشید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 7 =