امت اسلامی برای ریشه کن کردن رژیم صهیونیستی متحد شوند| تا رژیم غاصب نابود نشود منطقه روی آرامش نخواهد دید

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که امت اسلام باید برای نابودی رژیم صهیونیستی متحد شود، ابراز امیدواری کرد که با ریشه کن شدن این رژیم غاصب، قدس شریف در اختیار مسلمانان قرار گیرد.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تجلیل از برگزاری پرشور مراسم های عزاداری در ماه های محرم و صفر گفت: برخی فکر می کردند چون مردم در مضیقه اقتصادی هستند و دشمنان تبلیغ زیادی کردند امسال عزاداری ها رونق گذشته را نخواهد داشت اما برعکس مردم حضور پرشور و گسترده در عزاداری ها داشتند و اجازه ندادند بزرگداشت این ایام کمرنگ شود.

وی با اشاره به حضور دشمن شکن ملت ایران در راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی ملی مبارزه با استکبار جهانی افزود: مردم انقلابی در روز ۱۳ آبان با وجود تبلیغات سنگین توطئه دشمن را نقش بر آب کردند چرا که به اسلام و انقلاب علاقه دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم حماسه اربعین را اوج حضور مردم در صحنه و مایه قدرت امت اسلامی دانست و اظهار داشت: میلیون ها انسان مسلمان و آزاده در راهپیمایی اربعین شرکت کردند و حماسه بسیار بزرگی را آفریدند.

وی با تأکید بر بهره برداری حداکثری از فرصت ناب اربعین ادامه داد: باید مدیریت کرد که از حضور میلیون ها انسان در کربلا نهایت استفاده صورت گیرد و با این حضور قدرت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) به رخ جهانیان کشیده شود.

حضرت آیت الله نوی همدانی با بیان این که می توان با برگزاری یک اجتماع میلیونی قدرت و اقتدار اسلام را بیشتر به بیگانگان نشان داد، ابراز داشت: هیچ قدرتی جز قدرت اسلام و فرهنگ عاشورا بر روی زمین نمی تواند میلیون ها انسان را در یک نقطه جمع کند.

وی عنوان کرد: زائران سیدالشهدا(ع) در اربعین مانور قدرت و اقتدار می دهند و دشمن می فهمد که نمی تواند به امت اسلامی زورگویی کند، خواسته مردم در این زیارت ها این است که می خواهند با ظلم مبارزه کنند یعنی فرهنگ عاشورا انسان ها را به گونه ای تربیت کرده که ظلم از بین برود.

این مرجع تقلید با اشاره به درگیری های اخیر در فلسطین، حمایت از مظلوم را وظیفه همه مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: فلسطین برای مسلمانان است، حضرت امام فرمود اسرائیل پایگاهی برای ظالمان و ستمگران است و تا وجود داشته باشد منطقه روی آرامش نخواهد دید.

وی اضافه کرد: مسلمانان باید فریاد بزنند و اجازه ظلم به جباران ندهند، مسلمین باید از دولت ها و مراکزهای جهانی بخواهند که سکوت خود را شکسته و اقدامی مؤثر در جلوگیری از ظلم در دنیای اسلام انجام دهند، متأسفانه امروز مجامع جهانی و دولت ها در برابر ظلم ها در یمن، بحرین و فلسطین سکوت پیشه کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: علما و افرادی بیگناه بسیاری در زندان های ظالمانی مانند رژیم بحرین زندانی هستند و مسلمین باید حساس بوده و نسبت به کوبیدن مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند.

وی با بیان این که دشمنان در طول تاریخ همواره با عاشورا مخالفت کرده اند، افزود: ظالمان از کربلا و فرهنگ عاشورا می ترسند چرا که فرهنگی ضد ظلم است، مسلمانان و آزادگان باید امروز به وظیفه خود عمل کنند و متحد باشند، امیدواریم روزی فرا برسد رژیم صهیونیستی را ریشه کن کنند و مسلمین بتوانند قدس را در اختیار بگیرند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 1 =