آیت الله جوادی آملی: علوم انسانی غربی مسموم و در پی سکولار کردن انسان ها است| کسانی که بیراهه از نظام رفتند باید برگردند والا طرد خواهند شد

حضرت ‌آیت الله جوادی با بیان این که سکولارها الحاد را بر‌علم تحمیل می‌کنند، گفت: باید مغالطات را شناخت و دانست انسان سکولار الحاد خود را به علم تحمیل می کند و الا علم الحادی نبوده بلکه آیت حق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در همایش ملی” المیزان و علوم انسانی اسلامی” که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با تجلیل از خدمات مرحوم علامه طباطبایی به ویژه در عرصه تفسیر قرآن کریم گفت: به اصرار مرحوم علامه طباطبایی در المیزان، قرآن کتابی است که هم اکنون با ما حرف می زند.

وی افزود: این تجلی خدا فوق زمان و زمین است و ماضی و حال و شرقی و غربی ندارد، اگر کسی “یا ایها الذین امنوا” در قرآن کریم را شنید مستحب است که  لبیک بگوید و معلوم می شود که هم اکنون هم انسان مورد خطاب است.

قرآن کریم هم اکنون با ما سخن می گوید

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این که قرآن کریم حبلی آویخته است نه این که انداخته شده باشد، اظهار داشت: خداوند متعال قرآن را نازل کرد اما نه به گونه ای که باران نازل می شود، خدا باران را به زمین انداخت اما قرآن را به زمین آویخت که یه طرف آن به دست خدا است.

وی ادامه داد: این حبل که فرمودند به آن اعتصام کنید حبل آویخته قرآن کریم است که مشکل معتصمان را حل می کند و آن ها را از بیراهه رفتن باز می دارد، قرآن هم اکنون حرف می‌زند و هم اکنون ما را به عنوان خلیفه الهی خطاب می کند، قرآن ما را در آغاز به حیا دعوت کرده نه این که از بگیر و ببند بگوید.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که در سوره علق سخن از بگیر و ببند نیست بلکه سخن از حیا است، ابراز داشت: فرمود مگر همه در محضر الهی نیستند و خداوند همه را نمی بیند پس چرا در محضر الهی بیراهه می روید و راه دیگران را می بندید.

وی عنوان کرد: وقتی چشم را بستیم و پایین آمدیم قرآن از مجازات سخن گفت اما اگر چشم باز بود که بگیر و ببند و جهنمی وجود نداشت، دعاها و مناجات برای این است که انسان بخواند و با خدا حرف بزند و مناجات کند، این دعاها و مناجات به اندازه ای لطافت دارند که انسان می تواند برای خدا ناز کند، مناجاتی مانند مناجات شعبانیه مناجات و دعای ناز است نه نیاز.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که باید کلیمی فکر‌ کنیم، خاطرنشان کرد: مناجات به انسان یاد می دهد تا به خدا عرضه دارد که اگر به من می گویید چرا گناه کردی می گوییم چرا من را عفو نکردی، باید  با خدا حرف بزنیم و مناجات کنیم و لذت مناجات انسان را مدهوش کند.

وی اضافه کرد: روزی که احدی قدرت حرف ندارد، فقط اهل بیت(ع) حرف می زنند و ما هم باید اهل بیتی(ع) باشیم، برخی از قم هم به جایی رسیدند که از اهل بیت(ع) شدند، وقتی راه باز است چرا این راه را نرویم.

قم باید الگوی نظام اسلامی باشد و جامعه را طیب و طاهر کند

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که قم باید الگوی نظام اسلامی باشد و جامعه را طیب و طاهر کند، گفت: قلم عالم باید مانند خون شهید جامعه را طیب و طاهر کند، باران آلودگی را پاک می کند اما باران این قدرت و عرضه را ندارد که نجومی، اختلاس و سکه های طلا را پاک کند.

وی افزود: خون شهید نجومی، اختلاس، اختلاف، بیراهه رفتن و نفوذی شدن را را پاک‌ می کند، شهدا ایران را طیب و طاهر کردند، اگر کشوری با خون شهید پاک شد باید میوه پاک داشته باشد که این میوه حوزه، دانشگاه، دولت، بانک، ادارات و جامعه پاک است.

خون شهید کسی را که با نظام در افتاده تبدیل به غساله می کند

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این که خون شهید مقدس است اما تقدس آن به اندازه مداد علما نیست، اظهار داشت: رسول گرامی اسلام(ص) فرمود در قیامت اعمال انسان با حق سنجیده می شود، در قیامت مرکب عالم و خون شهید را می سنجد که مرکب عالم سنگین تر خواهد بود، عالمی که مانند مطهری و بهشتی شهید شد با دو دست می آیند و وزن و موزون را می سنجند.

وی ادامه داد: شهیدی که اینقدر خونش قداست دارد که می تواند کشوری را پاک کند و بیراهه رفتن را از بین می برد، هرکس بیراهه رفته را به ناچار شست وشو داده و آن را جزء غساله های نظام می کند چه بخواهد و چه نخواهد، اگر پاک شدیم که می مانیم اما اگر پاک نشدیم این خون می شوید و می برد، هر کس خدای ناکرده با نظام در افتاد اینگونه خواهد بود.

کسانی که بیراهه رفتند باید برگردند والا طرد خواهند شد

حضرت آیت الله جوادی آملی تأکید کرد: کسانی که بیراهه رفتند باید برگردند والا طرد خواهند شد، وقتی مرکب عالم به جوش آمد خون شهید ساکت می شود، درست است که خون شهدا فضیلت دارد اما مداد علما برتر است؛ بنابراین بیانات و اعلامیه های حضرت امام، تفسیر المیزان و بیانات علما مرکبی شهید پرور و شهادت ساز است.

وی عنوان کرد: اگر خون شهید می تواند کشور را پاک کند و اختلاسگران را جزء غساله قرار دهد و دور بریزد مرکب عالم می تواند بالاتر از آن باشد، اگر کشور را خون شهید پاک‌می کند حوزه باید عرضه داشته باشد که با مرکب عالم نظام را پاک کند؛ مشکلات باید با قلم علما حل شود.

مردم عمل می خواهند نه گفتن و نوشتن صرف

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که می توانیم کشور را حفظ کنیم، تصریح کرد: مردم عمل می خواهند نه این که گفتن ها و نوشتن ها بی عمل باشد، باید با عمل جامعه را هدایت کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مقوله مهم علوم انسانی اسلامی گفت: چند سال قبل یک نشست علمی در مالزی برگزار شد و در این نشست اعلام کردند که علم شرقی و غربی و دینی و الحادی ندارد و علم حتما سکولار است، دبیر این همایش با تمسخر گفت دوچرخه و دوچرخه سواری اسلامی و غیر اسلامی نداریم و علم، صنعت و تکنولوژی اسلامی و غیر اسلامی ندارد و اسلامی شدن علوم مسخره است.

انسان سکولار  الحاد را بر‌علم تحمیل می‌کند و الا علم دینی است

وی افزود: انسان سکولار و ملحد، سکولار بودن و الحاد را بر‌علم تحمیل می‌کند و الا علم دینی است، هرچه در جهان هست خدا می گوید، اگر موضوع علم اسم، وصف، قول، فعل و اثر‌خدا باشد علم دینی می شود، وقتی حوزه می‌گوید خدا چنین گفت دینی می شود اما استادی که در دانشگاه می گوید خدا چنین کرد دینی نیست؟ البته استاد باید به این معنا توجه داشته باشد.

انسان های سکولار؛ بانی جنگ های جهانی و جنگ های نیابتی

مفسر برجسته قرآن کریم اظهار داشت: انسان های سکولار که جنگ های جهانی اول و دوم و جنگ های نیابتی در یمن و کشورهای دیگر را راه انداختند، سکولار بودن و الحاد خود را بر علوم تحمیل می کنند.

وی ادامه داد: طلبه باید ریاضی بداند تا فکر منظم داشته باشد و باید منطق بخواند تا استدلال کند و مغالطات را بشناسد، بوعلی و شیخ اشراق بخش برهان منطق را برای متفکران فریضه می دانند، سم ها را در علوم‌ ریخته اند تا دانش پژوه سکولار و الحادی شود.

سم ها را در علوم‌ ریخته اند تا دانش پژوه سکولار و الحادی شود| دست سکولارها کوتاه شود

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که متأسفانه در حوزه از معارف غنی تفسیر، نهج البلاغه و صحیفه طرفی نمی بندیم، ابراز داشت: باید مغالطات را شناخت و دانست انسان سکولار است که الحاد خود را به علم تحمیل کرده و الا علم الحادی نبوده بلکه آیت حق است.

وی عنوان کرد: عالم سکولار الحاد را بر دانش تحمیل کرده است و باید دست چنین عالمی را کوتاه کرد و در آن زمان علم صدایش را به دانشگاه می رساند، دانشگاهیان ما اهل اعتکاف و نماز شب هستند و عده ای دیگر شهید شده یا جانباز هستند اما هر جایی تلفاتی هم دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 1 =