آیت الله نوری همدانی: منطق وهابیت خلاف مبانی قرآن است| فرهنگ نماز در کشورتقویت شود

حضرت آیت الله نوری همدانی منطق وهابیت را خلاف مبانی قرآنی دانست و گفت: دشمنان می گویند اگر ائمه معصومین(ع) را در بقیع زیارت کنید دچار شرک می شوید، اما خودشان در برابر ترامپ و هم پیمانانش گردن کج می کنند و عمل خود را شرک و اشتباه نمی دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار رییس و اعضای ستاد اقامه نماز استان قم با بیان این که نماز از ارکان دین اسلام است، گفت: در روایات آمده است که اسلام بر پایه نماز بنا شده، بر این اساس کار کسانی که در عرصه نماز فعالیت می کنند بسیار مهم است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ نماز جماعت و اول وقت در جامعه اظهار داشت: کوشش و اقدامات ما در زمینه نماز باید به این صورت باشد که به هنگام نماز همه مردم کارهای خود را تعطیل کرده و به سوی نماز روانه شوند.

وی با بیان این که نماز جماعت باید بسیار باشکوه و معظم تشکیل شود، عنوان داشت: جامعه اسلامی باید پناهگاه محرومان و مستضعفان باشد و به گونه ای عمل کند که دشمنان و قدرتمندان در قبال آن به طمع نیفتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که همه کارهای خوب تابع نماز است، ابراز کرد: اگر نماز به صورت جماعت، باشکوه، منظم، مرتب و اول وقت اقامه شود، سایر کارها نیز منظم خواهد شد.

این مرجع تقلید خطاب به اعضای ستاد اقامه نماز بیان کرد: علاوه بر فعالیت در زمینه اقامه نماز، کاری کنید که مردم معنا و حقیقت نماز را درک کرده و بدانند که با خداوند چه می گویند.

وی با اشاره به این که تمام اصول اسلام در سوره حمد منعکس شده است، گفت: معانی و معارف نماز باید توسط مبلغان آشنا به معارف اسلامی برای مردم به خوبی تبیین شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی منطق وهابیت را خلاف مبانی قرآنی دانست و تأکید کرد: دشمنان می گویند اگر ائمه معصومین(ع) را در بقیع زیارت کنید دچار شرک می شوید، اما خودشان در برابر ترامپ و هم پیمانانش گردن کج می کنند و عمل خود را شرک و اشتباه نمی دانند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نماز جماعت مظهر عظمت اسلام است، بر لزوم برپایی نماز جماعت های باشکوه در جامعه تأکید و اظهار کرد: به هر اندازه که نماز جماعت باشکوه تر برگزار شود، عظمت اسلام بیشتر نمایان خواهد شد، زیرا نماز جماعت، نمایشی از وحدت، اتحاد و همدلی امت اسلامی است.

وی با اشاره به این که ائمه جماعت باید به معارف نماز آشنا باشند، یادآور شد: محراب محل حرب با شیطان و دشمن است، بر این اساس ائمه جماعت باید این حقیقت معرفتی را درک کنند تا بتوانند در کار خود موفق باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با بیان این که مشکلات موجود در زمینه اقامه نماز در جامعه باید به صورت ریشه ای حل شوند، گفت: مسأله اقامه نماز باید از دستگاه ها و نهادهای دولتی آغاز شود تا مشکلات موجود در این زمینه به تبع حل شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 8