تأکید حجت الاسلام پژمانفر بر پویایی بیشتر فراکسیون روحانیت

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر فعالیت و پویایی بیشتر فراکسیون روحانیت، احتمال تغییر در هیأت رییسه این فراکسیون را دور از انتظار ندانست.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و سخنگوی فراکسیون روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره علل عدم برگزاری منظم جلسات فراکسیون روحانیت، اظهار داشت: فراکسیون روحانیت از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه جدی شود. 

عضو اتاق تبلیغ خراسان ادامه داد: فراکسیون روحانیت در مجلس دهم هنوز نتوانسته در حد انتظار ظاهر شود زیرا در فضای داخلی پارلمان و فضای عمومی جامعه بیشتر نگاه‌ها به این فراکسیون معطوف می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه تاریخی فراکسیون روحانیت در ادوار مختلف مجلس، یادآور شد: در مجالس اول تا سوم نزدیک به ۵۰ درصد از نمایندگان پارلمان حوزوی بودند، این در حالی است که در مجلس دهم این تعداد به ۱۷ نفر رسیده است که رقم قابل تأملی است.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر به مجلس نهم مراجعه کنیم، متوجه می‌شویم که در دوره قبل تعداد روحانیون پارلمان دو برابر دوره کنونی بوده است. باید توجه داشت که این ریزش تعداد روحانیون نمی‌تواند بی دلیل باشد و قطعا معلول عوامل مختلفی است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با تأکید بر فعالیت و پویایی بیشتر فراکسیون مهم روحانیت بیان داشت: واقعیت امر این است که روحانیون حاضر در مجلس هنوز نتوانسته‌اند انتظارات جامعه نسبت به خود را به طور کامل برآورده کنند. امروز مردم از روحانیون داخل مجلس می‌خواهند که با شفافیت تمام و بدون لکنت در بزنگاه‌های مختلف ورود و اظهار نظر و نقش آفرینی کنند. 

حجت الاسلام پژمانفر با تأکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات فراکسیون روحانیت: باید برای جلسات فراکسیون برنامه ریزی برنامه درست و دقیق صورت گیرد تا شاهد اثرگذاری بیشتر این فراکسیون در عرصه عمل باشیم چرا که این فراکسیون مهم می تواند در امور کشور بسیار نقش آفرین باشد.

سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تغییر در هیأت رییسه این فراکسیون را دور از انتظار ندانست و ادامه داد: شاید اعضا به این نتیجه برسند که با تغییر در هیأت رییسه فراکسیون روحانیت، فضای این فراکسیون را نسبت به قبل پویاتر کنند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان در پاسخ به این پرسش که سازوکار انتخاب هیأت رییسه جدید در فراکسیون روحانیت چیست، بیان داشت: دو سال پس از آغاز فعالیت فراکسیون روحانیت، باید یک انتخابات برای هیأت نیمه دوم فعالیت این فراکسیون برگزار می‌شد.

حجت الاسلام پژمانفر در پایان تأکید کرد: در جلسه آتی فراکسیون روحانیت درباره زمان انتخاب هیأت رییسه جدید فراکسیون تصمیم‌گیری خواهیم کرد تا بر اساس آن اعضا بتوانند نظر خود بر ابقای هیأت رییسه کنونی و یا تغییر احتمالی آن ارائه کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 7