عضو شورای عالی حوزه های علمیه: مردم بیش از گفتار به عمل روحانیت توجه می کنند

آیت الله مروی گفت: رفتار، گفتار و عمل روحانیت باید مروج معارف و ارزش‌های اسلامی باشد و مردم به سبک زندگی طلاب دقت دارند و بیش از گفتار؛ به عمل روحانیت توجه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا در مراغه، آیت الله جواد مروی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه مراغه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: حوزه های علمیه شیعه بر پایه معارف نبوی و جعفری شکل گرفته است.

وی با بیان این‌که در معارف رسول اکرم(ص) و آموزه های ائمه اطهار(ع) همواره بر وحدت میان امت اسلامی تأکیده شده است، خاطرنشان کرد: مبانی قرآن نیز وحدت را عامل پیروزی امت اسلامی معرفی می کند و تفرقه میان مسلمانان را موجب شکست در برابر بدخواهان امت می داند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که وجود مبارک رسول اکرم(ص) نعمتی بزرگ و بی همتا برای بشریت از سوی خداوند از خلقت آدم تا روز قیامت است، تصریح کرد: اگر مسلمانان اهمیت وحدت در مقطع کنونی را بدانند، هیچ‌گاه بر سر مسائل جزئی با یکدیگر درگیر نمی‌شوند و در نهایت وحدت عامل سعادت و تعالی خواهدب ود.

آیت الله مروی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به دوران تحصیل علوم دینی در حوزه های علمیه اظهار داشت: طلاب در مسیر فراگیری مبانی دینی و قرآنی برای تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص) رسالت خطیری بر عهده دارند؛ پس از پوشیدن لباس روحانیت نیز مسؤولیت بیشتر و بااهمیت‌تر می شود.

وی با بیان این‌که طلاب با پوشیدن لباس روحانیت رسالت خطیری در مسیر هدایت جامعه به سمت عبودیت و بندگی به عهده می گیرند، افزود: رفتار، گفتار و عمل شما باید مروج معارف و ارزش‌های اسلامی باشد، بدانید که مردم به سبک زندگی شما دقت دارند و بیش از گفتار؛ به عمل شما توجه می کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این‌که تحصیل علوم حوزوی برای فردی که به دنبال آموختن حقیقی است، بسیار سخت می باشد، افزود: تحصیل، نظم در امور، رعایت اخلاقی و توجه به زی‌طلبگی در مسائل اجتماعی از ضروریات مهم برای یک روحانی در جامعه است.

وی با تأکید بر این‌که طلبگی بهترین فرصت برای خدمت به جامعه اسلامی است، افزود: طلاب قدر لحظات دوران تحصیل در حوزه را بدانند؛ حوزه در تراز انقلاب اسلامی نیز باید طلابی را تربیت کند که هر یک به نوبه خود در عرصه‌هایی نظام اسلامی نیاز دارد، اثرگذار باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 8