آیت الله نوری همدانی:افتخار می کنم که بسیجی هستم/مسؤولان به امانت “رأی مردم” خیانت نکنند| با مردم صادق باشید

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با بیان این که مسؤولان به واسطه رأی مردم سر کار آمده اند، گفت: مسؤولان توجه داشته باشند که رأی مردم و مسؤولیت یک امانت است و اگر به درستی وظایف خود را انجام ندهند خیانت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه گفت: حضرت امیرمؤمنان(ع) در این نامه به مالک فرمود مردم ستون دین هستند و باید به آن ها خدمت شود، این فرمایش حضرت در دوران انقلاب و دفاع مقدس مشخص شد.

وی افزود: در این نامه دریایی از معارف وجود دارد که باید سرلوحه جامعه اسلامی به ویژه مسؤولان قرار گیرد، این نامه دلیل بزرگی برای ولایت فقیه هم هست چرا که حضرت امیر به عنوان امام به یک فقیه اختیار دادند تا کشوری را اداره کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مسؤولان باید فرمایشات امیرمؤمنان به مالک را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار داشت: مسؤولان باید به نیازهای مردم توجه داشته باشند و برای رفع مشکلات تلاش کنند و نسبت به آن ها دلسوزی داشته باشند.

وی ادامه داد: کسانی که امروز مسؤولیت دارند به واسطه رأی مردم سر کار آمده اند، مسؤولان توجه داشته باشند که رأی مردم و مسؤولیت یک امانت است و اگر به درستی وظایف خود را انجام ندهند خیانت کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که مسؤولان باید با مردم صادق باشند، ابراز داشت: در روایت آمده که نباید به زیاد نماز خواندن و روزه گرفتن یک شخص نگاه کرد بلکه باید به صداقت و ادای امانت آن توجه داشت.

وی عنوان کرد: مسؤولان نباید وعده دروغ بدهند که مردم را سرگرم کرده و بعد به وعده خود وفا نکنند، اسلام می فرماید مسؤولان جامعه اسلامی باید صادق باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدات حضرت علی(ع) در نامه به مالک توجه به اقشار ضعیف جامعه است که در این زمینه نباید مسؤولان نباید بین افراد تفاوتی قائل شوند، راستگویی و توجه به اقشار ضعیف جامعه سبب پیشبرد اهداف جامعه می شود.

آیت الله نوری همدانی:افتخار می کنم که بسیجی هستم
حضرت آیت الله نوری همدانی یکی از وظایف بسیج را حفظ دستاوردهای انقلاب دانست و با بیان این که بسیج در همه عرصه ها پیش قدم است، تأکید کرد که افتخار می کنم بسیجی هستم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار سردار غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اثرگذاری بسیج در عرصه های مختلف گفت: امروز همه مستضعفان عالم برای رهایی از چنگ استکبار و استعمار به بسیج چشم دوخته اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یکی از وظایف بسیج را حفظ دستاوردهای انقلاب دانست و عنوان کرد: آمریکا و ایادی آن به صورت تدریجی سعی می کنند تا ارزش ها را وارونه جلوه داده و ارزش های اسلامی را که مبنای نظام جمهوری اسلامی هستند، از بین ببرند؛ از این رو سعی می کنند تا در فضای مجازی به فعالیت پرداخته و اراده مردم را نسبت به نظام سست کنند.

وی ادامه داد: امام(ره) با ایجاد روحیه بسیجی در مردم توانستند روحیه استبداد زده و استعمار زده آن ها را از بین برده و انقلاب اسلامی را پایه ریزی کنند و مردم نیز با روحیه بسیجی توانستند استبدادها را کنار بزنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی مدافعان حرم را تربیت شدگان مکتب بسیج خواند و با اشاره به موفقیت بسیج در زمینه خدمت رسانی به محرومان جامعه بیان کرد: امروز مسأله تنها مقابله با دشمنان نیست، بلکه بسیج باید در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اثرگذار باشد.

این مرجع تقلید با بیان این که بسیج دارای ویژگی های متعددی است به نامه ۵٣ نهج البلاغه اشاره کردند و اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) در این نامه خطاب به مالک اشتر ستون دین، جمعیت مسلمانان و سپر در برابر دشمن را مردم معرفی کرده اند، بر این اساس اهمیت و موقعیت مردم در جامعه بسیار مهم است، زیرا ممکن است خواص در روزگار سخت پراکنده شوند.

وی بسیج را یک شجره طیبه دانست و اظهار داشت: امام راحل با فرمان هوشمندانه خودشان این شجره طبیه را شکل دادند و هم اکنون این درخت تنومند و بارور شده و آثار بسیار خوبی به همراه دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که بسیج همواره با بصیرت، صداقت، غیرت و شجاعت حرکت کرده است، بیان داشت: بسیجیان باید بیش از پیش در این زمینه ها تقویت شوند، زیرا همین امور است که سبب پیروزی در برابر دشمن می شود.

وی با اشاره به پیشگامی بسیج در عرصه های مختلف خاطرنشان کرد: بسیج موقعیت های بسیار بزرگی به همراه دارد و بنده هم این افتخار را دارم که یک بسیجی هستم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم تسلط بسیج بر فضای مجازی مطرح کرد: دشمن امروز با همه قدرت به میدان آمده است، بنابراین ما نیز باید همه توان خود را در مقابله با او به کار گیریم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 5