ضرورت ایجاد رشته های تخصصی تبلیغ با توجه به نیازهای روز جامعه

حجت الاسلام فردوسی پور با اشاره به پیگری در جهت ایجاد کدهای رشته های تخصصی تبلیغ در حوزه علمیه، گفت: امیدواریم با تصویب این طرح و حضور طلبه های مبلغ جوان و نوجوان در عرصه های تبلیغ به ویژه تبلیغ نوین بتوانیم راهکارهای خوبی را برای حل مشکلات جامعه عرضه کنیم.

حجت الاسلام محمد فردوسی پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان در محل نمایشگاه بین المللی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: حضور حوزه علمیه در این نمایشگاه حاصل دستاوردهای حوزویان و فضلای حوزه علمیه است.

وی به تحول در حوزه علمیه خراسان در دو سال اخیر اشاره و ابراز کرد: تحول در همه عرصه های پژوهشی، آموزش، فرهنگی و تبلیغ در دو سال اخیر صورت گرفته است و چهار قرارگاه تشکیل و هیأت اندیشه ورز در حوزه علمیه فعال شد و مطالبات رهبر معظم انقلاب در عرصه های خرد و کلان تحقق یافته است.

فعالیت های حوزه علمیه در عرصه تبلیغ

حجت الاسلام فردوسی پور به افتتاح سامانه تبلیغ در حوزه علمیه خراسان اشاره و ابراز کرد: در گذشته عرصه تبلیغ در حوزه علمیه وجود نداشت اما امروز توجه ویژه به این عرصه در حوزه علمیه می شود از جمله این که سامانه تبلیغ در حوزه علمیه خراسان راه اندازی شد و در اربعین و دهه آخر صفر دو هزار و صد نفر در این سامانه ثبت نام کردند که منبع خوبی برای سازماندهی، توانمندسازی مبلغان و استفاده از آن ها در آینده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان به ورود به عرصه تبلیغ در عرصه آموزش و پروش اشاره و بیان داشت: حوزه علمیه با آموزش و پرورش همکاری خوبی داشته و حدود ۱۵ مدرسه به همت حوزویان اداره می شود که با استقبال مردم روبرو شده است.

وی اظهار کرد: نظام جامع تبلیغ برای سازماندهی و توانمندسازی مبلغان همزمان با حرکت جهادی رهبر معظم انقلاب به فردوس رونمایی شد و در اختیار مبلغان قرار گرفت که امیدواریم به عنوان یک سند بالادستی همراه دیگر اسناد راهکارهای خوبی را در عرصه تبلیغ برای حوزه علمیه ایجاد کند.

حجت الاسلام فردوسی پور به مصوبات جدید کمسیون تبلیغ حوزه اشاره و ابراز کرد: تأسیس موسسات و مراکز و انحلال آن در کمیسیون ها مطرح و تصویب شده است و نیز ایجاد رشته های تخصصی تبلیغ با توجه به نیاز روز جامعه چه در عرصه های داخلی و چه در عرصه های بین المللی را پیگیر هستیم.

وی افزود: امیداوریم در آینده شاهد تصویب کدهای تخصصی تبلیغ باشیم که از سال آینده رشته های تبلیغ متناسب با حوزه علمیه راه اندازی و با حضور طلبه های مبلغ جوان و نوجوان در عرصه های تبلیغ به ویژه تبلیغ نوین بتوانیم راهکارهای خوبی را به جامعه عرضه و مشکلات جامعه را حل و فصل کینم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان در خصوص حضور دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه برای نخستین بار در این نمایشگاه، گفت: این دبیرخانه جزئی از حوزه علمیه است و حضورش می توانند تأثیرگذار باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 9 =