شخصیت و جایگاه حضرت ابوطالب در اسلام برای جامعه تبیین شود

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر لزوم تبیین شخصیت و جایگاه ایشان در اسلام، گفت: باید با سنجیدن همه جوانب شخصیت عالی حضرت ابوطالب و حقانیت اهل بیت(ع) برای همگان تبیین شود.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار دست اندرکاران همایش بین المللی حضرت ابوطالب نسبت به برخی فعالیت های تبلیغی و به ظاهر دینی علیه اعتقادات شیعی هشدار داد و گفت: گاهی کسانی در قالب جزواتی اعتقادات شیعه و اصول امامیه را منکر می شوند و علیه آن تبلیغ می کنند.

وی افزود: امروز بدخواهان و وهابیت به میدان آمده اند و شیعه را می کوبند، باید از حقانیت اهل بیت(ع) دفاع شود، امروز با وضعی که عربستان سعودی و دشمنان علیه مسلمین به وجود آورده باید مراقب توطئه های دشمن علیه شیعه و مسلمانان بود و اجازه نداد که وحدت مسلمین دچار خدشه شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که شخصیت و وجهه حضرت ابوطالب باید به دستی برای جامعه تبیین شود، اظهار داشت: ۱۰۰ صفحه در کتاب الغدیر به همین موضوع اختصاص داده شده است، حضرت ابوطالب جایگاهی ویژه و عظمت داشتند.

وی ادامه داد: حضرت ابوطالب در مسیر حمایت از اسلام و پیامبر اکرم(ص) بسیار تأثیرگذار بود، ایمان و معنویت و فرهنگ محوری ایشان نیز در مرتبه بسیار عالی بوده است اما متأسفانه عده ای به نادرستی شخصیت دیگری از حضرت ابوطالب معرفی می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که آباء و اجداد پیامبر اسلام(ع) همه موحد بوده اند، ابراز داشت: حضرت ابوطالب هم موحد و با ایمان بودند اما کسانی در حق ایشان بی انصافی می کنند، قدرت، عظمت، عزت و شخصیت ایشان در عالی ترین سطح بود و با قدرت از پیامبر اسلام(ص) حمایت می کرد و اجازه نمی داد کسی به ایشان آسیب برساند.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری همایش تبیین شخصیت حضرت ابوطالب عنوان کرد: باید با سنجیدن همه جوانب شخصیت عالی حضرت ابوطالب و حقانیت اهل بیت(ع) تبیین شود؛ نباید اجازه داد عده ای حقایق را به گونه ای دیگر جلوه دهند چرا که بسیاری از مواردی که برخی می گویند مستند به احادیث جعلی است.

این مرجع تقلید با تأکید بر وحدت بیشتر شیعه و سنی به به عنوان راهبرد مهم جهان اسلام خاطرنشان کرد: همه مسلمانان باید در جبهه متحدی در مقابل دشمنان امت اسلام مانند آمریکا و آل سعود قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا، صهیونیست ها و غربی ها علیه امت اسلام در میدان آمده اند و باید با قدرت با آن ها مقابله کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین به وضعیت امروز بحرین و توطئه های دشمن برای خاموش کردن تشیع در این کشور اشاره کرد و گفت: بحرین خاستگاه علما است و جایگاهی مهمی دارد اما با توطئه های آمریکا و عربستان به وضع امروز در آمده است.

وی افزود: مردم بحرین باید به قیام خود ادامه دهند و به جهاد با دشمنان امت اسلامی بپردازند و اجازه ندهند که خواسته زور آن ها در کشورشان عملیاتی شود، در اوضاع پیچیده دنیای امروز باید بیدار و هوشیار بود و فریب توطئه های دشمن را نباید خورد؛ امروز عربستان با خرج پول های هنگفت سعی در ضربه زدن به امت اسلامی به ویژه در یمن، بحرین و نیجریه را دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 9