اقتصاد حوزه باید متکی به موقوفات و وجوهات مردمی باشد

مدیر حوزه های علمیه در گردهمایی سراسری مدیران سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نظامی ایده آل است که در آن پیوند کار با مزد قطع شود، گفت: مدیر باید رویکرد راهبردی و استراتژیک داشته باشد.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در گردهمایی سراسری مدیران سازمان تبلیغات اسلامی به نکاتی باارزش که باید مدیران و مسوولان حوزوی و تبلیغی کشور در حین انجام وظیفه به آنها اهتمام ورزند اشاره کرد و گفت: قطعا کار تبلیغی یوسف عصر است و معامله امر تبلیغی با مزد از ارزش آن خواهد کاست.

وی افزود: نظامی ایده آل است که در آن پیوند کار با مزد قطع شود؛ در امر تبلیغ دین نباید همه دغدغه و فکر یک مبلغ و مسؤولان دینی مباحث مالی باشد؛ چرا که تبلیغ با نگاه مزد اثرگذار نخواهد بود گرچه به اندازه نیاز مسائل مادی هم در زندگی اهمیت دارد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان نکاتی بر اهمیت کار تبلیغی خصوصا مسؤولیت مدیران سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد و گفت: مدیر باید رویکرد راهبردی و استراتژیک داشته باشد چرا که بدون رویکرد کلان و راهبردی انجام کارهای بزرگ و مهم امکان پذیر نیست.

آیت الله اعرافی رویکرد پژوهش و مطالعات را از دیگر ویژگی یک مسؤول دینی دانست و گفت: پژوهش و مطالعات تشریفات و تجملات نیست و اگر به آن توجه نشود در پیشبرد اهداف راه به جایی نخواهیم برد.

وی با بیان این که آسیب شناسی مستمر باید در فعالیت های انجام شده صورت پذیرد، عنوان کرد: اگر در کارها نگاه به گذشته نباشد و به انتقادات توجهی نشود هرگز یک مسؤول نمی تواند وظیفه خود را به خوبی و کامل انجام دهد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: شبکه سازی به شکل خوشه ای یعنی اختیار داشتن در انجام برخی از کارها در یک سازمان خصوصا سازمان تبلیغات اسلامی ضروری است چرا که نه پراکنده کاری و نه شبکه سازی پیچیده در امر تبلیغی صحیح نیست.

آیت الله اعرافی اقتصاد تبلیغ را یک امر بسیار مهم دانست و گفت: اقتصاد حوزه باید متکی به موقوفات و وجوهات مردمی باشد و به عبارتی اتکا اقتصاد حوزه بر منابع مردمی باشد چرا که منابع مردمی استقلال روحانیت را حفظ می کند.

وی تعامل و هم افزایی میان نهادی، آمایش و راهبری و جریان سازی در امر تبلیغ را از نکات مهم دیگر در میان مدیران و مسؤولان دینی دانست و گفت: در کارهای تبلیغی و جهادی نباید شخص به دنبال اسم و مقام باشد بلکه باید محوریت سربلندی دین و اسلام باشد.

وی در پایان با بیان این که کادرسازی و نیروپروری با تخصص های گوناگون در مناطق مختلف یکی از مهم ترین شاخص های یک مدیر موفق در یک سازمان است، اظهار داشت: روحانیت باید در بحث آسیب های اجتماعی به صورت دقیق وارد میدان شود چرا که انتظار از روحانیت آسیب زدایی و راهنمایی است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 15