شناخت فتنه مفهوم آتش به اختیار است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که تبعیت از ولی فقیه واجب شرعی است، گفت: امام زدایی، ولایت زدایی و رهبر زدایی تفکر فتنه ۸۸ بود که باید با بصیرت این فتنه ها را شناخت.آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی شب گذشته به تبیین فتنه روز و اهمیت حضور در راهپیمایی ۹ دی در حسینیه قرآن و عترت پرداخت.

وی با بیان این که سالگر فتنه ۸۸ روز بصیرت است، گفت: این که هر ساله همزمان با سالگرد فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی به بازگو کردن حوادث آن دوران بپردازیم، کم‌اثر است، باید در خصوص بصیرت صحبت شده و از کلی گویی صرف نظر کرده و‌ به مصداق هایی فتنه در هر سال توجه کنیم.

آیت الله علم الهدی به تأکید رهبر معظم انقلاب به بصیرت افزایی اشاره و ابراز کرد: بیانات رهبری موعظه و نصیحت نیست بلکه این بیان ها، ما را در حرکت در مسیر انقلاب رهنمون می کند که اگر براساس فرمایش ایشان عمل نکنیم خدا ما را در آخرت مواخذه خواهد کرد و اطاعت از ولی فقیه واجب شرعی است.

تفکر فتنه ۸۸ امام زدایی، ولایت زدایی و رهبر زدایی بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امام زدایی، ولایت زدایی و رهبر زدایی را تفکر فتنه ۸۸ بیان کرد و افزود: در حال حاضر جریان های سیاسی که با رهبر زاویه دارند حاصل همین تفکر و جریان است.

وی با بیان این که ولایت فقیه از  قطعی ترین های مذهب شیعه است، اظهار کرد: ولی فقیه نماینده و نائب امام زمان است و اطاعت از ایشان واجب شرعی است و حال هر جریان و تشکل در برابر ولایت فقیه طاغوت است.

آیت الله علم الهدی افزود: رهبری اصرار دارند که انقلاب تمام نشده حتی به نیمه نرسیده است و جریان هایی که در زمان قبل از انقلاب بر ضد جریان انقلابی سنگ اندازی می کردند همان جریان ها در حال حاضر در جریان انقلاب کارشکنی می کنند.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: این فرمایش رهبر در خصوص کسانی که در مسیر انقلاب کارشکنی می کنند منظور افراد، اشخاص و مصادیق نیستند بلکه جریان ها هستند.

رفاه طلبان از کارشکنان در انقلاب هستند

وی با اشاره به جریان هایی که در جریان مبارزه با نظام شاهنشاهی در تقابل با جریان انقلابی قرار داشتند، گفت: در آن زمان افرادی که حتی بی دین، بی تقوا، ملحد و کافر نبودند  اما به دنبال زندگی راحت و رفاه طلبی بودند با انقلاب مخالفت و در این مسیر سنگ اندازی و کارشکنی می کنند.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: در زمان انقلاب بخشی از‌ مبارزه با شاه و بخشی با جریان رفاه طلب و خوش گذرانی بود که مدعی بودند با این انقلاب کارها درست نمی شود پس در پی آرامش و راحتی خود بودند و در مسیر جریان های انقلابی سنگ اندازی می کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امروز نیز همان جریان رفاه طلب در برابر جریان انقلابی قرار گرفته است و مدعی هستند که باید با استکبار سازش کرد تا بتوان راحت زندگی کرد در حالی که اگر با عوامل استکبار نجنگیم، راحت زندگی نمی کنیم و آن ها ما را بلعیده و در هیچ جا امنیت نخواهیم داشت.

وی با بیان این که امروز فتنه ۸۸ به صورت های مختلف در جامه بروز کرده است، گفت: این جریان های فتنه می خواهند مسأله عیش و نوش را وارد فرهنگ مردم کنند که این فتنه است و باید با بصیرت این فتنه ها را بشناسیم.

آیت الله علم الهدی افزود: رهبری نفوذ بر اوضاع دارند و اصل مشکلات با سرانگشت ایشان حل می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که رهبر انقلاب مانند استخوانی در گلوی آمریکا است، گفت: همچنین رهبر در برابر کسانی است که می خواهند با زد و بند با استکبار به خیال خود آرامش بگیرند بنابراین تلاش برای امام زادیی دارند و می خواهند همه حرکت فرهنگی و سیاسی کشور را به این سمت هدایت کنند که باید با بصیرت این فتنه را بشناسیم.

شناخت فتنه مفهوم آتش به اختیار است

وی شناخت فتنه را مفهوم آتش به اختیار دانست و اظهار کرد: آتش به اختیار به معنای آماده به خدمت بودن در عرصه عملیات و عرصه جنگ است و به این معنی نیست که ما همه جا را به هم بریزیم بلکه آماده جان نثاری باشیم.

آیت الله علم الهدی افزود: ایستادگی و ایثارگری با آبرو جان‌ و مال معنای آتش به اختیار است هر کجا در اندازه ایثار و اخلاص فاصله داشته باشیم، جدا می شویم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: ما باید در میدان جنگ و عملیات، ارزیابی قدرت نکنیم بلکه با تدبیر و عقل عمل کنیم که روش اهل بیت(ع) بود و هنگامی که دشمن بداند ما پای کار هستیم، عقب نشینی خواهد کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 5 =