آیت الله نوری همدانی در دیدار نمایندگان مجمع طلاب: مجمع پل ارتباطی طلاب و بزرگان است/تاق فکر طلاب و فضلا راه اندازی شود/ کاخ و اشرافی گری با اسلام نمی سازد 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکیدبرلزوم راه اندازی اتاق فکر مجمع نمایندگان برای بررسی و رفع مشکلات طلاب،این مجمع را پل ارتباطی بزرگان و طلاب دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار هیأت رییسه و نمایندگان مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به آیه ۲۶ سوره انفال گفت: آیه خطاب به مستضعفان می فرماید روزی را به یاد بیاورید که در جهان کم بوده و در برابر دشمنان مستضعف بودید و هراس داشتید که دشمن شما را بیشتر تحت فشار قرار دهد.

وی افزود: قرن ها مردم چنین وضعیتی را گذراندند اما خداوند کمک کرد تا قدرت و عزت پیدا کنند، بر ما لازم است که به گذشته فکر کنیم که اسلام چه وضعیتی داشته و امروز چه قدرت و عظمتی پیدا کرده است که جلیقه زردهای فرانسه می گویند از امام خمینی(ره) الهام گرفته اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که برخی تصور می کردند که انقلاب اسلامی بعد از پیروزی رو به انحطاط می رود، اظهار داشت: این تصور در حالی است که روز به روز انقلاب اسلامی بیشتر پیشرفت می کند و تمام مستضعفان چشم به انقلاب دوخته اند، به برکت انقلاب محرومان با یکدیگر ارتباط برقرار کردند که سبب تضعیف و قلع و قمع کردن استکبار خواهد شد.

وی ادامه داد: باید وضع روزگار خود را بهتر درک کنیم و زمان را بشناسیم و با شجاعت برنامه ها را به پیش ببریم.

حضرت آیت الله نوری همدانی مجمع نمایندگان را پلی برای ارتباط مراجع و فقهای سطح بالا با بدنه حوزه و طلاب دانست و ابراز داشت: اولین وظیفه مجمع نمایندگان این است که به فقه و فقاهت توجه کند و سعی در عمق بخشی به علم طلاب داشته باشد، تا فقیه نباشیم نمی توانیم در جامعه اثرگذاری کنیم.

وی عنوان کرد: طلاب باید سعی کنند که فقیهی اثرگذار در جامعه باشند، فقاهت نردبان رسیدن به مقامات عالی است و این فقهای بزرگ شیعه بوده اند که توانستند اسلام را حفظ کنند و حتی جان خود را در این مسیر دادند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: هرکس می خواهد به مقامات عالی برسد باید زحمت بکشد، اگر امام راحل فقیه نبود شاید نمی توانست چنین تحولی در کل جهان به وجود آورد، طلاب با نظم و اراده و جدیت باید برنامه های خود را پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: مجمع نمایندگان طلاب باید اتاق فکری داشته باشد و با برگزاری اجتماعاتی طلاب را به صورت دقیق بشناسند یعنی همانگونه که یک پدر فرزند خود را می شناسد، مجمع نمایندگان باید طلاب را دقیق شناخته و از آن ها مراقبت کنند و نسبت به رفع مشکلات طلاب اهتمام داشته باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مخاطب اسلام و انقلاب کل جهان است، گفت: دشمن زمانی توانست اسلام را به ضعف بکشاند و به حاشیه براند اما انقلاب، اسلام ناب را عرصه زندگی جامعه و جهان آورد.

وی افزود: روحانیت همواره باید در حال مجاهدت باشد، فقها و علمای شیعه با شجاعت اسلام را حفظ کردند و امروز هم باید اینگونه باشد، امروز در صحنه جنگ با دشمنان باید همان شجاعت وارد میدان شد، بعد از انقلاب که دشمن در عرصه جنگ سخت شکست خورد و مشاهده کرد که انقلاب اسلامی با اسلام آمریکایی مقابله می کند و به راه خود ادامه می دهد، وارد جنگ در عرصه های دیگر علیه انقلاب شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که قشر روحانیت بیش از بقیه اقشار در دوران دفاع مقدس حضور داشته است، اظهار داشت: امروز دشمن جنگ نرم را در دستور کار خود قرار داده و باز هم روحانیت باید پیشگام مبارزه با جنگ نرم دشمن باشد.

وی با اشاره تأکید رهبر انقلاب مبنی بر انقلابی ماندن حوزه های علمیه ادامه داد: یکی از وظایف مجمع نمایندگان طلاب توجه و اجرایی کردن این فرمایش رهبری است، باید تمام علما و فضلای حوزه انقلابی باشند و دستاوردهای فراوان انقلاب را برای مردم تبیین کنند.

این مرجع تقلید نابودی استکبار و استبداد را از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: مردم ایران سابقا دچار استبداد داخلی بودند و در حکومت سلاطین مردم تحقیر می شدند اما انقلاب این اوضاع وحشتناک را تغییر داد؛ اشرافی گری خود برتربینی با اسلام نمی سازد.

وی عنوان کرد: قبل از انقلاب روستاها امکانات ابتدایی هم نداشتند اما در طول این ۴۰ سال روستاها و شهرها از امکانات خوبی برخوردار شدند، زمانی دکتر از بنگلادش می آوردند تا مردم را مداوا کند اما امروز متخصصان ایرانی استفاده می شود، این دستاوردها باید برای مردم تبیین شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: صداوسیما باید خدمت و دستاوردهای بزرگ انقلاب را به خوبی برای مردم تبیین کند، دستاوردهای دفاعی و امنیتی و توجه به حقوق زنان از دیگر برکات انقلاب است؛ مردم زمانی در برابر بیگانگان خود باخته بودند اما امام شجاعت و خودباوری را به ملت تزریق کرد.

وی اضافه کرد: مبارزه با استکبار و صهیونیسم از نکات مورد تأکید امام و رهبری است که باید مورد توجه باشد و طلاب باید به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 11