آیت الله نوری همدانی در اجلاس جامعه مدرسین: وظیفه روحانیت حراست و حفاظت از انقلاب است|دشمن در کمین است؛ هوشیار باشیم

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که دشمن در کمین بوده و درصدد ضربه زدن به انقلاب است، وظیفه حوزه و روحانیت را حراست و حفاظت از انقلاب دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این که علما اهل قیام هستند، گفت: اخلاق و رفتار علما و مبلغان باید دعوت کننده به اسلام باشند.

وی افزود: عالم دینی باید حجج و بینات در اسلام را برای جامعه بیان کنند چرا که اسلام دین برهان است، باید در برابر دنیا با برهان و حجت، عظمت اسلام را بیان کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که عالمان دینی باید دروس دینی را تقویت کنند و زنده نگه دارند، اظهار داشت: علما دعوت کننده به خیر و آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند، امر به ارزش های اسلام و نهی از ضد ارزش ها در اسلام بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در اسلام مسأله کادرسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و اسلام برای هر موضوعی کادرهایی معین کرده است، دشمنان زمانی توانستند کشور را تحت سیطره خود بگیرند اما انقلاب این اوضاع را تغییر داد.

این مرجع تقلید با بیان این که بنیانگذار بسیاری از علوم علما اسلام هستند،  ابراز داشت: باید جایگاه علمای اسلام در علوم گوناگون تبیین شود، علمای اسلام توانستند حقانیت و عظمت اسلام را نشان دهند.

وی عنوان کرد: باید تاریخ علوم و دوره های زندگی مردم مسلمان را بدانیم، غرب از ابتدا در برابر اسلام قرار گرفت و حقانیت اسلام را نپذیرفت، غربی ها همواره با کینه و دشمنی با مسلمانان برخورد کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دشمنان مدت ها مسلمانان را تحت سیطره خود قرار گرفته بودند اما انقلاب اسلامی این اوضاع را تغییر داد و خودباوری را به مردم بازگرداند، امروز علما نسبت به انقلاب وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: دشمن همواره در کمین است و می خواهد به اسلام و انقلاب ضربه بزند، امام راحل به عنوان فقیهی عالم و حکیم به مقابله با طاغوت رفتند و اسلام ناب محمدی را به صحنه زندگی آوردند؛ اسلام، ولایت فقیه و مردم ارکان انقلاب اسلامی هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در رأس انقلاب فقیهی جامع الشرایط جامعه اسلامی را اداره می کند، گفت: رهبر انقلاب مانند حضرت امام راه انقلاب را پرقدرت ادامه می دهند، ما امروز وظیفه داریم از انقلاب حراست کنیم، باید یک اراده یعنی اراده ولایت فقیه در کشور وجود داشته باشد و همه از آن تبعیت کنند.

وی افزود: امروز مردم گرفتار گرانی و سختی های زندگی هستند و ما باید سعی کنیم که این مشکلات رفع شود،  در نظام اسلامی نباید مشکل فقر، بیکاری و سختی های معیشتی وجود داشته باشد، وظیفه سنگینی بر دوش علما و روحانیت قرار دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 11