در بیانیه پایانی اجلاس جامعه مدرسین مطرح شد؛حمایت از انقلاب وظیفه حوزه است|راه حفظ عزت ایران تکیه بر توان داخلی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

متن بیانیه جامعه مدرسین که به امضای آیت الله یزدی رسیده و در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

الحمدلله رب العالمین والصلوه و السلام علی سیدنا و نبینا ابی القاسم المصطفی محمّد و آله الطیبین الطاهرین المنتجبین، الهداه المهدییّن سیّما بقیه الله فی الارضین؛

سپاس بیکران، پروردگار عالمیان را که به توفیق حضرتش یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علماء اعلام بلاد با هدف «راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی» در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت «علیهم‌السلام» حضرت فاطمه معصومه «سلام الله علیها» برگزار گردید.

در این اجلاس، شرکت کنندگان، علاوه بر کسب رهنمود و استماع توصیه‌های مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی«دامت برکاته» ، اعلام، اساتید و اعاظم محترم استانها در ارتباط با موضوع اجلاس در کمیسیونهای تخصصی به تبادل نظر پرداخته و به اتفاق بر نکات ذیل تأکید می‌نمایند.

۱٫    اکنون که بحمد الهی در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و علیرغم تمامی مشکلات و فراز و نشیب‌ها، حرکت مستقیم و پرشتاب کاروان انقلاب اسلامی و دست‌آوردهای آن را نظاره می‌نمائیم به پیشگاه مقدس الهی سر تعظیم و شکر فرود آورده، رسالت روحانیت اصیل و انقلابی را سنگین‌تر از گذشته دانسته، نسبت به آینده و سرنوشت انقلاب اسلامی احساس مسئولیت جدی می‌نمائیم.

لذا پشتیبانی از انقلاب، نظارت و هدایت آنرا از جمله وظایف اصلی روحانیت و حوزه‌های علمیه بر شمرده و هرگونه تلاش برای کمرنگ نمودن این نقش و تضعیف این روحیه را توطئه‌ای در راستای جدایی دین از سیاست می‌دانیم و در یک کلام؛ انقلابی بودن و انقلابی ماندن را رسالت دائمی روحانیت اصیل و وفادار به آرمان‌های اسلام ناب میدانیم.

۲٫    روحانیت و حوزه‌های علمیه ضمن ستایش نقش بی‌بدیل رهبری نظام در مهار فتنه‌ها و سکانداری انقلاب و مقابله با زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه و استکبار جهانی، پشتیبانی از اصل مترقی ولایت فقیه و رهبری نظام را وظیفه دائمی خود می‌داند.

۳٫    مرجعیت شیعه به عنوان عالی‌ترین رکن و جایگاه روحانیت در حوزه‌های علمیه همواره پیشتاز در دفاع از کیان اسلام ناب محمدی «صلی الله علیه و آله و سلم» و انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود و تلاش‌های مؤثر این عزیزان را در حفظ اصول و ارزشهای اسلامی ارج می‌نهیم و زمزمه‌های نابخردانه و مغرضانه‌ای که باعث تضعیف این جایگاه رکین و حوزه‌های علمیه گردد را محکوم می‌نمائیم.

۴٫    جنایات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار و اسرائیل غاصب و ایادی مزدورش در منطقه، بویژه عربستان سعودی را در یمن و فلسطین اشغالی محکوم نموده و از مسلمانان آزاده جهان بویژه علماء و فرهیختگان می‌خواهیم اجازه ندهند بیش از این مردم بی‌دفاع؛ بویژه کودکان و زنان، آماج این کینه‌ورزیها در یمن، بحرین، افغانستان، عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه گردند.

۵٫    پیروزی رزمندگان اسلام در عراق و سوریه که در سایه استقامت و تدبیر و مجاهدت‌های بی‌دریغ مدافعین حرم حاصل گردید را تبریک عرض نموده ، خروج خفت‌بار و با عجله‌ نیروهای آمریکایی را عبرتی تاریخی دانسته و پیروزی جبهه‌اسلام و شکست جبهه کفر و استکبار را وعده الهی و سرنوشت مختوم آنان می‌دانیم.

۶٫    تحریم‌های سنگین آمریکا که به دنبال بدعهدی و پیمان‌شکنی‌های مکرّر آنها و در حقیقت برخاسته از عمق کینه و خباثت و دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی است، اگر چه مشکلات جدی را برای مردم عزیز ما به وجود آورده است، امّا این درس عبرت و پیام را برای مسئولین و مردم کشور دارد که تنها راه برای حفظ عزت و سربلندی ایران اسلامی تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی است و ان‌شاءالله به حول و قوه الهی و با همت و تدبیر و همدلی و همراهی مردم و مسئولین، همچون چهل سال گذشته انقلاب، این مشکلات تحمیلی را با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.

۷٫    روحانیت و حوزه‌های علمیه همچون گذشته تاریخ، همواره در کنار مردم بویژه اقشار محروم بوده و خواهد بود، در همین راستا مراتب نگرانی خود را نسبت به وضع اقتصادی عموم مردم خاصه طبقات ضعیف و کم‌درآمد ابراز داشته و از مسئولین محترم در قوای مجریه، مقننه و قضائیه می‌خواهیم. با مدیریت جهادی و توجه جدی به اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی صحیح و استفاده بهتر از امکانات مادی و معنوی کشور هر چه سریعتر اقدام و عمل شایسته‌ای انجام دهند.

۸٫    امر تبلیغ از رسالت‌های مهم روحانیت و حوزه‌های علمیه بوده که با هجوم شبهات و نیازهای فرهنگی جهان بویژه جهان اسلام، گسترش رسانه‌ها و فضاهای مجازی، توجه جدی به آسیبهای اجتماعی و اثرات مخرب آن تلاش مضاعف همه مسئولان فرهنگی و حوزه‌های علمیه را می‌طلبد، از این رو لازم می‌دانیم روحانیت و حوزه‌های علمیه ضمن توجه به نیازهای جدید در این عرصه و بهره‌گیری از ابزار و شیوه‌های نوین تبلیغی که موجب افزایش ظرفیت‌ها و همگرایی و استفاده از فرصتهای جدید می‌گردد با دقت و شتاب بیشتری همراه شود.

در خاتمه با گرامیداشت یاد امام راحل «قدس سره الشریف»، شهیدان گلگون کفن انقلاب بویژه شهدای مدافع حرم اهل‌بیت «علیهم السلام» و علمای عزیزی که سالیان قبل در کنار و همسنگر ما در پاسداری از ارزشهای اسلام و انقلاب بوده‌اند، برای سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» و سایر مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم» دعا نموده و ظهور و تعجیل در فرج مولایمان حضرت ولیعصر(ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا) را از خداوند منان مسئلت می‌نمائیم.

و آخر دعوانا الحمد الله رب العالمین

محمدیزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
۱۳ دیماه ۱۳۹۷ – ۲۶ ربیع الثانی ۱۴۴۰






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 7