عوامل موفقیت طلاب در کلام آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی طلبگی را یکی از نعمت های الهی دانست و عوامل موفقیت طلاب و روحانیت را تشریح کرد.حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه اهواز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: قرآن کریم تأکید می فرماید افرادی از هر قومی باید تفقه در دین داشته باشند و انذار و تبلیغ کنند.

وی افزود: به فرموده امام صادق(ع) علمای شیعه مرزبانان عقیده جامعه هستند که نباید اجازه دهند شیطان و افکار نادرست نفوذ پیدا کند، طلاب باید به علمیت، دلیل و برهان مجهز باشند تا جلوی فعالیت های دشمنان را بگیرند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که روحانیت و طلاب باید با اخلاص برای رضایت الهی گام بردارند، اظهار داشت: داشتن اخلاص کارها را به پیش می برد، شروط دیگر موفقیت طلاب همت بلند، اراده قوی، جدیت و پرهیز از سستی و تنبلی است.

وی ادامه داد: برای موفق بودن باید تلاش جدی داشت و انسان تنبل نمی تواند به اهداف خود دست پیدا کند، طلاب باید در بیان و قلم قوی باشند تا بتوانند معارف و مطالب لازم را با قلم و سخن خود به جامعه منتقل کنند و این مطالب دارای اثر باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مطالعه سیره علما و الگوگیری از آن برای طلاب لازم است، ابراز داشت: از مسائل مهم دیگر نظم است که می تواند زمینه موفقیت انسان را فراهم کند؛ همچنین احترام و تواضع به استاد و توجه به تهجد و نماز شب از دیگر عوامل موفقیت طلاب به شمار می رود.

وی عنوان کرد: یکی از مسائلی که حوزه های علمیه باید به آن توجه داشته باشند نهج البلاغه است که بعد از قرآن کتابی به این جامعیت وجود ندارد و لازم است نهج البلاغه کتاب درسی حوزه های علمیه باشد، شخصیت های بزرگواری مانند شیخ مفید و امام راحل از حوزه علمیه بودند که مایه افتخار هستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: حضرت امام فقیهی جامع الشرایط و زمان شناس بود که توانست در کل دنیا تحول ایجاد کند و طلاب باید با شخصیت و فرهنگ امام آشنا باشند؛ اگر طلاب می خواهند در جامعه اثر گذارباشند باید مجتهد و فقیه شوند تا بتوانند با استفاده از منابع دینی معارف را به مردم منتقل کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 6 =