کنگره بین المللی امام رضا فرصتی مناسب برای معرفی دین به دنیا است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: کنگره بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان فرصتی مناسب برای معرفی دین به دنیا است.حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در دیدار شورای علمی و برنامه ریزی همایش بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان با آیت الله اشرفی شاهرودی، گفت: امیدواریم که مسأله دین در سطح جهان مطرح شود و حرف اول را دین بزند.

دبیر علمی همایش با اشاره به محوره های کنگره بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان که قرار است در مشهد برگزار شود، اظهار کرد: این کنگره دارای ۴ کیمسیون عقلانیت دین، زندگی مسالمت آمیز بین ادیان، محبت و عدالت در ادیان و محور بودن خداوند است.

وی با بیان این که این همایش به منظور تقریب بین ادیان برگزار می شود، گفت: چند پیش نشست در هند، لبنان، اصفهان، تهران، قم و ارومیه با حضو اساتید دانشگاه و افرادی از ادیادن دیگر برگزار شده است که در ادامه این سلسله همایش ها در مشهد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی به توجه به ادیان آسمانی در مجامع بین المللی اشاره و ابراز کرد: پرچمدار وحدت جهانی افراد لاییک و بی دین در قرن ۱۹ و ۲۰ و اکنون هستند و حقوق بشر را نیز این ها می نویسند و با وجود ۳ هزار میلیارد پیروان ادیان ابرهیمی در جهان، افراد دین دار نقشی در نوشتن حقوق بشر ندارند و به حساب نمی آیند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر هر نوع ظلم و تمسخر به پیروان ادیان ابراهیمی در جهان شود، کسی جوابگو نیست البته شخص خودش می تواند شکایت کند اما اگر به پیامبر و مقدسات آن ها توهین شود، مرجعی در دنیا برای شکایت و پیگیری از آن ها در سطح بین الملل وجود ندارد.

وی بیان داشت: ما باید تلاش کنیم که مسأله دین را به صورت رسمی در مجامع بین المللی مطرح کنیم چرا که توهین های بسیاری به پیامبران و امامان ما می شود و باید بتوان از آن ها به مجمعی شکایت کرد و پاسخگو باشد که برای رسیدن به این هدف باید دین به صورت رسمی بیان شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی به وحدت و هماهنگی بین مومنان تأکید و ابراز کرد: مومنان در اصل ایمان به خدا، اخلاق و حقوق بشر به ویژه حقوق دینی باید با یکدیگر هماهنگ شوند.

وی  کنگره های دینی مانند کنگره بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان را فرصتی مناسب برای معرفی دین به دنیا دانست و گفت: تجمع شخصیت های مختلف از ادیان دینی مختلف در سراسر دنیا فرصت مناسبی است که نسبت به مطرح شدن دین در سراسر دنیا گام های برداشته شود و باید در رسانه های مختلف نیز بازتاب شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 9 =