ضرورت شناساندن شهدا به جامعه| فرهنگ شهادت، فرهنگ کارآمد است

حجت الاسلام نظافت گفت: اگر راندمان کاری بالا نیست به این خاطر است که به راه و رسم شهدا عمل نکرده ایم.

حجت الاسلام نظافت، استاد حوزه علمیه، امشب در یادواره عملیات کربلای ۴ و ۵ و گرامیداشت شهدای واحد تخریب لشکر ۲۱ امام رضا(ع) در عملیات های کربلای ۴ و ۵، به ویژه تخریب چی، طلبه و غواص شهید “حمزه سیدآبادی” که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تأکید کرد.

وی با بیان این که شهدا با خون خود صداقت را اثبات کردند، گفت: شهدا بزرگترین سرمایه هستند و ما در نگه داشتن این غنائم بد عمل کرده ایم، دشمن تصمیم گرفت یاد و خاطره شهدا فراموش شود و ما هم تسلیم این خواسته آن ها شده ایم.

حجت الاسلام نظافت با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند:«زنده نگه داشتن یاد شهدا مهم است.»، اظهار کرد: دشمن تلاش می کند تا چهره شهدا را مخدوش کند بنابراین مسؤولیت سنگین برعهده ما است و باید نسل به نسل شهدا را بشناسانیم.

کارشناس مذهبی افزود: باید به هر اندازه می توانیم خود را به شهدا نزدیک کرده و آن ها را بشناسیم و سپس آن ها را بشناسانیم.

وی با بیان این که شهدای مدافع حرم بر ما حجت شدند، ابراز کرد: در زمان دفاع مقدس، رفتن به جبهه و شهادت افتخار بود، اما در شرایطی که ارزش ها تغییر کرده است، شهدای مدافع حرم برما حجت شدند.

فرهنگ شهادت، فرهنگ کارآمد است

حجت الاسلام نظافت با بیان این که فرهنگ شهادت، فرهنگ کارآمد است، گفت: اگر راندمان کاری بالا نیست به این خاطر است که به راه و رسم شهدا  عمل نکرده ایم و اگر راه و رسم شهادت را زنده نگه می داشتیم این مشکلات در جامعه وجود نداشت.

کارشناس مذهبی اظهار کرد: باید این جلسات و یادواره ها تبدیل به جلسه های کاربردی شود و به جمع مردم رفته و پیام آن ها را به مردم منتقل کنیم، شهدا به گریه ما نیاز ندارند، شهدا انسان های رئوف هستند باید تصمیم بگیریم این پیام را منتقل کنیم.

وی با بیان این که پیام انقلاب و شهدا به سراسر دنیا منتقل شده است، گفت: در نیجریه بعد از انقلاب اسلامی ایران ۱۵ هزار نفر شیعه شدند و پیام انقلاب به همه جای دنیا رفته است اما خود ما در کشور در این زمینه کوتاهی کره و پیام آن ها را به دست فراموشی سپرده ایم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 10