وضعیت اخلاق در کشور تأسف‌آور است/ بخشی از مشکلات کشور از ناحیه بانک‌هاست

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه وضعیت اخلاق و فرهنگ دینی در کشور بسیار تأسف‌آور است، گفت: جمهوری ما اسلامی است اما تقوا و حجاب زنان روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود و با بی‌حجابی فساد افزایش می‌یابد.

آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با تاکید بر اینکه اقتصاد یک موضوع زیربنایی نیست، اظهار کرد: اقتصاد اصلی در اسلام است و ما باید میان اصل و زیربنا تفاوت قائل شویم و در ابواب فقهی شاهد بحث‌های مختلف اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های اقتصادی مختلفی با محوریت آموزه‌های دینی اسلام نوشته شده است، اضافه کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات کشور از بانک‌هاست چراکه این مجموعه‌ها وام‌هایی را به افرادی می‌دهند که قدرت بازگرداندن آن را ندارند و شرایط کشور نیز اجازه نمی‌دهد این افراد بتوانند با این وام‌ها کار کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید به شرایط افراد و شیوه به‌کار کردن تسهیلات در حوزه تولید توجه داشته باشند و سپس به ارائه تسهیلات اقدام کنند.

وی از گلایه افراد مختلف در مورد مهریه بانوان یاد کرد و گفت: اخلاق جامعه کمی تنزل یافته و آمار طلاق و درخواست مهریه بانوان بیشتر شده است، این بلاها آسیب‌هایی برای کشور به دنبال دارد که ریشه‌های آن به اقتصاد برمی‌گردد.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: دشمن گاهی برای نظام اسلامی خیر و نیکی به دنبال دارد چراکه اگر دشمن نبود ما در حوزه نظامی نمی‌توانستیم به این پیشرفت‌ها برسیم، اکنون در حوزه اقتصادی نیز باید دستاوردهای مورد نظر رقم بخورد چراکه جامعه در شرایط سختی قرار گرفته است.

وی بر لزوم افزایش آمار تولید در کشور تاکید کرد و افزود: تولید بخش قابل توجهی از مشکلات کشور را رفع خواهد کرد اما ما باید به ظرفیت این بخش توجه داشته باشیم.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه وضعیت اخلاق و فرهنگ دینی در کشور بسیار تأسف آور است، گفت: جمهوری ما اسلامی است اما تقوا و حجاب زنان روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شود و در این میان باید به دنبال فرهنگ‌سازی باشیم چراکه با بی‌حجابی فساد افزایش می‌یابد و با فساد جامعه با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه هیأت دولت باید به موضوع حجاب نگاهی ویژه داشته باشد، عنوان کرد: اگر چیزی بر خلاف نظام اسلامی است افراد در مورد آن اختیاری ندارند چراکه قانون اساسی و آموزه‌های اسلامی در جمهوری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 6