پاسخ تمام سوالات و مشاوره هایم را با قرآن می دهم

استاد انصاریان با اشاره به اهمیت استفاده از قرآن کریم بیان کرد: پاسخ تمام سوالات و مشاوره هایم را با قرآن می دهم.

حجت‎الاسلام والمسلمین انصاریان ۱۹ دی ماه در همایش ملی اصحاب چاپ و نشر قرآن کریم که در مجتمع ناشران قم برگزار شد، کار چاپ و نشر و ترجمه قرآن را بهترین و پاک ترین و شریف ترین شغل در دنیا است دانست و گفت: هر کدام از فعالان این عرصه به شکل و فعلیتی، نتیجه بعثت همه انبیای الهی یعنی قرآن مجید را که کلام پروردگار متعال و وحی منزل است را به مردم منتقل می کنند.

وی افزود: وی گفت: پیامبر بیان کردند که قرآن ابتدا دارد ولی انتها ندارد و عجایب و دانش قرآن پایان پذیر نیست؛ پیامبر با همان قلب و سینه وسیع و الهی این کتاب عظیم و علم الله را در قلب خویش جای داده است و همان ابواب علم به سینه امام علی(ع) نیز وارد شد؛ امام علی(ع)بیان کردند که پیامبر هزار باب علم به سینه من وارد کرد واز آنها هزار باب دیگه باز شد.

استاد انصاریان یادآورشد: پیامبر بیان فرمودند که تمام گزارشهای گذشته تا ابتدای خلقت در این کتاب است؛ این کتاب مایه برقراری نظم در زندگی خانوادگی فردی و اجتماعی و داروی تمام بیماری های فکری و روحی شما است؛ بنده این مساله را در زندگی لمس کردهاند؛ بنده تمام شبهاتی که در این ۵۰ سال به من عرضه شد را با قرآن حل کرده و به آنها بیان کردم.

وی بیان کرد: قرآن کریم یک بنای عظیم ساختاری را در قرآن بنا کرده و تمام متفکران عالم را به مقابله فرامی خواند که بتوانند یک یا چند آیه این بنای عظیم را بیان کنند و پس از این مساله است که به تهدید منکران قرآن می‏پردازد؛ اگر توانایی این کار در گذشته و حال حاضر وجود داشت کافران و ملحدان دیگر ادیان تا کنون اسلام را از بین می بردند؛ وقتی بنیان فکری جوان را این چنین با قرآن ساخت، می‏‎توانیم مطالب را به او عرضه کنیم.

این استاد حوزه بیان کرد: قرآن داروی تمام شبهات و وسوسه ها و خیالات و اوهامات وتصورات باطل است؛ پیش از رضا خان مردم هر نوع درگیری و اختلاف و دعوایی داشتند به اهل قرآن عرضه می‏کردند و مردم نیز آن را می‏پذیرفتند و اختلافات به راحتی حل می‏شد.

مترجم و مفسر قرآن کریم تصریح کرد: قرآن حلال مشکلات است ولی این مساله تازمانی است که مردم و حکومت و آموزش و پرورش و…. زمینه این حلال بودن را ایجاد کنند.

وی گفت: تنها کسی که در دنیا ملقب به امیرالمومنین شد و دزدی این لقب توسط هر کسی سبب ساز لعنت خدا است؛ در یک تفسیر ذوقی می توان گفت که در سوره یوسف فعل نمیر که متکلم مع الغیر است به زبان برادران یوسف در برابر ایشان، زمانی که او ایشان را در لباس عزیزی مصر نشناخته بودند به کار گرفته شد.

حجت‎الاسلام والمسلمین انصاریان بیان کرد: آنها به حضرت یوسف بیان کردند که ما محبت و لطف و کالا و متاع بد تا خانواده خود را تغذیه کنیم و از قطحی و گرسنگی خارج کنیم؛ اگر بخواهیم امیر را در امیرالمومنین به متکلم وحده بگیریم، یعنی من کسی هستم که عقل و روح و معنویت و ایمان و اخلاق تمام مومنین عالم را تغذیه می کنم.

مترجم و مفسر قرآن کریم با ذکر این مطلب که امام علی(ع) پس از رسول خدا، پرنور ترین خورشید و پرجاذبه ترین خورشید در منظومه خلقت است، اظهارکرد: ایشان بالاترین و بهترین برتری و قوی ترین مربی در نظام خلقت هستند؛ امام علی(ع) بیان می‏کنند که قرآن را به سخن بیاورید ولی زبان قران به گوش شما نمی‏رسد بلکه زبان قرآن، من هستم.

وی در بخش پایانی سخنان خود در توصیه به ناشران قرآن با اشاره به اهمیت استفاده از رنگ در چاپ، اظهارکرد: بخش هایی از دین ما نیز به این مساله توجه دارد؛ امروزه رنگ ها در دنیا یک مطلب جاافتاده ای است که اگر در یک جا چند نوع رنگ وجود داشته باشد باید هارمونی داشته باشد.

خطیب توانی حوزوی بیان کرد: در این زمینه در رنگ و انتخاب کاغذ و خط و کاغذ قرآنی باید بهترین انتخاب انجام شود تا کشش بصری نیز برای مخاطب ایجاد کند.

وی در پایان با ذکر این مطلب که ۱۱۷ ناشر در زمینه قرآن فعالیت می کنند که گاهی در ترجمه ها کم دقتی می شود و مشکلات چاپی باعث می شود که دقت های انتشار را بکاهد، یادآورشد: بنده ترجمه انجام شده را به شکل کلمه به کلمه بررسی می کنم و مجددا به لغات عرب مراجعه کرده و بهترین لغات را استخدام می کنم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 8