پنج مهارت همسرداری

عضو اتاق فکر تبلیغ گفت: با توجه به این که خانواده کانون آرامش و رابطه ای نسبی است نه سببی، لذا نیاز به تحکیم دارد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام هاشمی زئی در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) به پنج مهارت همسرداری اشاره کرد و ابراز داشت: "شناخت طرز تفکر، خواسته ها، اخلاق و خصوصیات همسران" را یکی از  این مهارت ها می باشد.

وی، دومین مهارت همسرداری را "مذاکره و تفاهم" معرفی کرد و توجه به حقوق یکدیگر، توجه به نیازها و خواسته های فطری زن، نیاز آقایان به محبّت و اقتدار،  همسویی در بینش و باور در مورد اهداف و شیوه زندگی و … را از جمله مبانی این مهارت دانست و در ادامه کتاب ارزشمند رساله حقوق امام سجاد (ع) را برای مطالعه پیشنهاد کرد

این کارشناس حوزوی در ادامه "محبت" را سومین مهارت همسرداری برشمرد و گفت: ازدواج کاخ محبّت است و اگر در زندگی محبت وجود داشته باشد سختی های داخل و بیرون خانه کم می شود و همزیستی بهتری انجام می گیرد.

حجت الاسلام هاشمی زئی تصریح کرد: در قرآن کریم از زنان بهشتی به «عُرُباً اتراباً» به معنای زنانی که به همسرانشان عشق می ورزند، یاد شده است.

این استاد حوزه با اشاره به حرمت مومن و نیاز فطری مردان به اقتدار، چهارمین مهارت زندگی را "حفظ شخصیت و اقتدار" خواند و خاطر نشان کرد: حرمت و آبروی مومن از احترام کعبه بالاتر است، بنابراین ترور شخصیت از آسیب های بسیار خطرناک خانواده می باشد.

این کارشناس حوزوی در پایان، "صبر، تحمل و گذشت" را پنجمین مهارت همسرداری ذکر کرد و گفت: بسیاری از مشکلات زندگی با صبر هدفمند و گذشت حل می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 8