آیت الله جوادی آملی: اگر مسؤولی بی عرضه باشد خداوند متعال استیفای حقوق ملت را رها نمی کند

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که ذات اقدس اله حامی خون های شهدا است، گفت: اینگونه نیست که اگر مسؤولی بی عرضه بود خداوند حقوق ملت را رها کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که هر انسان با تقوا که بخواهد متقرب الی الله شود باید از راه عبادت اقدام کند، گفت: همه عبادت ها معراج مؤمن است.

وی افزود: اگر انسان ها مؤمن باشند معارج را یکی پس از دیگری در دنیا طی می کنند، بعد از دنیا جا برای تکامل وجود ندارد بلکه ظهور کمالات است؛ در قیامت ظالم چوب آتش می شود و دفعتا آتش می گیرد اما اهل بهشت از روح و ریحان بهره مند می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که همانگونه که فرشتگان در معارج الهی رشد می کنند مردان الهی نیز می توانند در درجات ایمانی رشد کنند، اظهار داشت: مودت از محبت لطیف تر و دقیق تر است، نه تنها محبت بلکه مودت اهل بیت(ع) اجر رسالت پیامبر اسلام(ص) قرار داده شده است.

وی ادامه داد: اگر گسی حب و محبت اهل بیت(ع) را داشت مقداری کمبود دارد و هنوز جر رسالت را انجام نداده است چرا که باید مودت وجود داشته باشد، کسانی که تمام قلب آن ها را محبت اهل بیت(ع) پر کرده و به مودت رسیده اند و اجر رسالت را می پردازند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که محبتی که جوامع بشری که نسبت به امیرمؤمنان و امام حسین(ع) دارند کافی نیست، ابراز داشت: وقتی مودت اهل بیت(ع) وجود داشته باشد جایی برای غیر باقی نمی ماند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: قرآن کریم بساط آرزو را جمع کرده و بساط امید و رجا را پهن کرده است، آرزو به معنای توقع هدف بدون وسیله است اما رجا به توقع هدف با وسیله گفته می شود، کشاورزی که کاری نکرده و منتظر درو کردن است آرزو دارد اما کشاورزی که همه کار را کرده و منتشر دروی محصول است امید و رجا دارد نه آرزو.

مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: کار انسان با آرزو پیش نمی رود، انسان باید با رجا و امید زندگی کند یعنی باید مقدمات را فراهم کرده و در جایی که توانایی ندارد از ذات اقدس اله بخواهد نه این که بدون هیچ کار بنشیند و آرزوکند.

وی اضافه کرد: کسی که در دنیا از دستورهای الهی فاصله گرفت و تنها به جمع مال و جاسازی آن پرداخت مهلت پیدا نخواهد کرد، اینگونه نیست که خون های پاک شهدا هدر رود و خدا نسبت به ضعف های مدیریتی مسؤولان بی اعتنا باشد، اینگونه نیست که عذاب ها تنها در آخرت منحصر باشد بلکه در دنیا هم عذاب الهی وجود خواهد داشت.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که ذات اقدس اله حامی خون های شهدا است، گفت: اینگونه نیست که اگر مسؤولی بی عرضه بود خداوند متعال حقوق ملت را رها کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 3 =