تاکید مدیر حوزه خراسان بر تعمیق اندیشه دینی و گفتمان انقلاب در آموزش و پرورش

مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: بحث تعمیق اندیشه اسلامی با شیوه و محتوای خاص باید فراگیر و عام باشد و معلم و متعلم را تحت پوشش قرار دهد؛ امکان ندارد دانش آموزی با اندیشه دینی و انقلابی تربیت شود بدون اینکه این اندیشه در میان معلمان وجود داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، آیت الله سید مصباح عاملی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی که در محل مرکز مدیریت این حوزه برگزار شد، با اشاره به اینکه معلمان به عنوان افرادی موثر در اجتماع می توانند جامعه هدف حوزه علمیه باشند، ابراز کرد: نگاه اصلی تربیتی و تربیت بنیادی در محیط آموزش و پرورش شکل می گیرد و دانش آموزان و معلمان نقش مهمی در این زمینه دارند.
آیت الله عاملی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری در زمینه تحول در حوزه علمیه، اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین جغرافیایی است که حوزه علمیه خراسان می تواند نقش ایفا کند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به حضور حوزه علمیه در عرصه جامعه، کمک به دستگاه های نظام در زمینه های گوناگون و ارتباطات بین المللی تاکید کرده اند، گفت: فعالیت های آموزش و پرورش در این امور جمع است؛ یعنی این نهاد از نظر ایفای نقش در جامعه، اولویت دار ترین و به لحاظ تشکیلاتی نیز موثرترین نهادی است که پایه های تمدنی نظام و ارتباطات بین المللی در آن شکل می گیرد.
مدیر حوزه علمیه خراسان به نگاه فرهنگی و تعمیق آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: نگاه مان گفتمان فرهنگ انقلاب اسلامی است که بسیار مهم می باشد و نمی توانیم از نهادینه شدن فرهنگ در قالب گفتمان انقلاب صرف نظر کنیم.
آیت الله عاملی با اشاره به فعالیت عده ای از کسانی که در آموزش و پرورش با انقلاب زاویه دارند و بحث هایی مانند ۲۰۳۰ را دنبال می کنند، گفت: این افراد می خواهند گفتمان انقلاب اسلامی را با هدف ضد انقلاب جایگزین نمایند و در حقیقت فرهنگ و تمدن دینی و انقلاب اسلامی را خدشه دار کنند و این گفتمان را به گفتمان های غیر دینی سوق دهند که باید در برابر آن با اراده و گام قوی بایستیم.
رئیس کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: باید نیروهای مومن متدین انقلابی با نگاه فرهنگ دینی و گفتمان انقلاب اسلامی و نیز عملکرد خود در آموزش و پرورش به گونه ای حرکت کنند که یک عده از افرادی که برای فرهنگ غیردینی و غربی کار می کنند، نتوانند فعالیت نمایند.
مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه یکی از راه های گسترش گفتمان انقلاب و فضاسازی آن را به حرکت نهادهای عجین شده و برخواسته از متن انقلاب مرتبط دانست و اظهار کرد: فعالیت های خوبی به برکت انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش در حال انجام می باشد که برگرفته از حاکمیت و گفتمان انقلاب است و ما به حفظ آن در میان اقشار معلمان و دانش آموزان موظفیم.
آیت الله عاملی با بیان ایکه باید با این گفتمان و فرهنگ سازی در آموزش و پرورش به تعمیق اندیشه انقلاب بپردازیم و بدانیم که بدون ساختن حال نمی توان آینده را ساخت، ابراز کرد: بیان امیرمومنان(ع) که می فرمایند: رَحِمَ اللّهُ اِمْرَاً عَلِمَ مِن أینَ وَفی أینَ وَ إلی أینَ نیز به همین امر تاکید دارد که هر کدام از این سه رکن را از دست بدهیم، به نتیجه نمی رسیم.
مدیر حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: بحث تعمیق اندیشه اسلامی با شیوه و محتوای خاص باید فراگیر و عام باشد و معلم و متعلم را تحت پوشش قرار دهد؛ امکان ندارد دانش آموزی با اندیشه دینی و انقلابی تربیت شود بدون اینکه این اندیشه در میان معلمان وجود داشته باشد.
رئیس کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: اگر بخواهد برنامه ای برای تعمیق اندیشه دینی در این جمعیت که حال و آینده ساز است، شکل بگیرد، باید برنامه های آموزشی و تربیتی و پژوهشی داشته باشیم که البته در برخی از بخش ها کار شده و می بایست در بعضی دیگر از بخش ها نیز کاری انجام داد.
آیت الله عاملی در پایان با اعلام آمادگی حوزه علمیه خراسان برای همکاری در زمینه انجام رسالت حوزوی خود، ابراز کرد: آماده ایم تا یک حرکت تحولی هدفمند انقلابی را شکل دهیم و مطمئن باشید که خدا نیز کمک می کند زیرا ظرفیت خوبی در حوزه علمیه خراسان و آموزش و پرورش وجود دارد که می توان کار را به طور مطلوب به پیش برد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: می توان در این زمینه تفاهم نامه ای برای حرکت تحولی، زیرساختی و آینده ساز به صورت مشترک تدوین کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 10