تقویت منبرهای سازنده فساد را کاهش می دهد|منابر مؤثر نباید کمرنگ شوند

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که منبرهای سازنده فساد راکاهش می دهد،گفت: تمام مسؤولیت مبارزه با فساد با دولت نیست بلکه روحانیت نیز مسؤولیت دارند.حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) درباره اهمیت تعلیم علم گفت: بر اساس فرمایش حضرت باید درس بخوانیم تا مردم و جامعه را هدایت کنیم.

وی افزود: نه تنها خود بلکه باید دیگران را نیز نجات دهیم، فرق عالم و عابد است که عالم دیگران را هم نجات می دهد اما عابد نهایتا خود را نجات خواهد داد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که در کشور جرم هایی مانند دزدی، خیانت و فساد زیاد است، اظهار داشت: دلیل افزایش این است که منبرهای تعلیمی و تبلیغی کم شده است، منبرهای سازنده ای که شرابخوار را پای منبر توبه می داد و بی نماز را با نماز می کرد و سبب اصلاح رباخوار می شد کمرنگ شده است، چنین منبرهای اثرگذاری وجود دارد اما کم است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم منبرها را تعلیمی و تبلیغی کنیم فساد کاهش پیدا خواهد کرد، تمام مسؤولیت مبارزه با فساد با دولت نیست بلکه روحانیت و مبلغان نیز مسؤولیت دارند و باید وظایف خود را به خوبی ایفا کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اگر منبرهای تعلیمی و تبلیغی تقویت شود بار دولت سبک تر خواهد شد و در جامعه نیز اثر می گذارد، ابراز داشت: گاهی یک منبر می تواند جمعیتی را اصلاح کند.

وی عنوان کرد: باید ببینیم منبرها چقدر در مخاطب اثر گذاشته و ایجاد تحول کرده است، فعالیت های تبلیغی و منبرهای حوزویان باید برای رضایت الهی باشد، اگر این دو شرط وجود داشته باشد خداوند متعال اجر ۷۰ نبی به مبلغ می دهد، مبلغان باید تعلیم مردم و حرکت در مسیر الهی را حفظ کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 3 =