حل مشکلات معیشتی بر همه چیز مقدم است|گرانی مردم را در تنگنا قرار داده است

حضرت آیت الله نوری همدانی حل مشکلات معیشتی مردم را بر کارهای دیگر مقدم دانست و گفت:گرانی های لجام گسیخته معیشت و زندگی مردم را در تنگنا قرار داده است.حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار معاون سازمان تعزیرات کشور مدیریت را یکی از کارهای مشکل دنیا دانست و گفت: مدیریت باید را رعایت تمامی جوانب باشد، اسلام به همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی توجه دارد و یک مدیر باید به تمام این ابعاد توجه کند.

وی افزود: اسلام می خواهد یک تفکر مترقی در جامعه حاکم باشد چرا که اگر فکرهای متعدد بخواهند حاکم شوند جامعه سعادتمند نخواهد شد، امروز برای این که به خیر و برکت برسیم باید مجاهدانه عمل کنیم.

این مرجع تقلید با تأکید بر اجرای حدود و تعزیرات اظهار داشت: جامعه نباید به حال خود رها شود، پیامبران بسیاری آمدند تا جامعه را اصلاح کنند، در هر زمانی افراد حریص و طمعکاری هستند که به جامعه ضربه می زنند از این رو باید طبق قانون با آن ها برخورد کرد.

وی حب مال و جاه را زمینه ساز فساد دانست و ادامه داد: افراد جامعه و کاسبان باید منصف و قانع باشند، باید دستورات کسب و کار اسلام برای مردم تبیین شود تا بر همان اساس عمل کنند و شاهد رفع بسیاری از مشکلات باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از گرانی های لجام گسیخته ابراز داشت: این گرانی ها معیشت مردم را در تنگنا قرار داده است و از آنجایی که نظارتی وجود ندارد هرکس بنا بر میل خود قیمت گذاری می کند، جای تأسف است که ارزش پول ملی تا این حد کاهش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: باید مشکل را ریشه ای حل کرد و نظارت ها را افزایش داد تا افراد نتوانند سوء استفاده کنند، برخی از سوء استفاده گران راه هایی برای سوء استفاده خود درست می کنند که باید از آن جلوگیری کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امروز مسأله معیشت مردم بر همه چیز مقدم است و مردم باید ارزانی و رفاه را در سفره خود ببینند، گاهی مسؤولان پشت میز می نشینند و آمار و ارقامی از کاهش تورم می دهند اما نتیجه آن در زندگی آن ها دیده نمی شود.

وی اضافه کرد: مردم همواره در صحنه حضور داشته و دارند و پای انقلاب هستند و شهید دادند، تأکید امام و رهبری این است که مسؤولان قدردان مردم باشند، مردم از عملکرد مسؤولان و بانک ها گله دارند و در نامه های خود به ما اعلام می کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 8