آیت الله نوری همدانی:برخی می خواهند با حاشیه سازی بر ناکارآمدی اقتصادی خود سرپوش بگذارند/نگاه مادی به امانت مسؤولیت خیانت است/هجمه دشمن در زمینه های فرهنگی و فکری متمرکز شده است| لزوم پاسخگویی به شبهات

آیت الله نوری همدانی:برخی می خواهند با حاشیه سازی بر ناکارآمدی اقتصادی خود سرپوش بگذارند
حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از حاشیه سازی های برخی مسؤولان، تأکید کرد که برخی با حاشیه سازی می خواهند بر ناکارآمدی اقتصادی خود سرپوش بگذارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید صبح امروز در دیدار رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد شدید از سخنان برخی مسؤولان در زیر سؤال بردن ارزش های اسلامی مانند حجاب گفت: اگر طرح این مسائل برای ایجاد حاشیه ای امن است که مردم را از ناکارآمدی اقتصادی منحرف کنید مسیر اشتباهی را در پیش گرفته اید.وی با تأکید بر پرهیز از حاشیه سازی در شرایط امروز کشور خطاب به مسؤولان تأکید کرد: به جای طرح اینگونه مسائل به مردم خدمت کرده و معیشت و کار مردم و ازدواج جوانان را حل کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به ایام بررسی بودجه در مجلس گفت: بودجه سال آینده باید عدالت محور باشد و مشکلات مردم به ویژه اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه در آن لحاظ شود تا برای جامعه ایجاد آرامش و اعتماد کند.

وی نقش مهم مجلس در پیشبرد اهداف انقلاب و حل مشکلات مردم را یادآور شد و افزود: مجلس وظایف مهمی همجون قانونگذاری و نظارت بر قانون و روند اجرای آن دارد که باید در این زمینه به صورت جدی ایفای نقش کند و حضور پررنگ تری داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که نیاز امروز کشور همت و مدیریت جهادی مسؤولان است، اظهار داشت: مسؤولان همواره باید قدردان مردم بصیر ایران باشند که همیشه در هر شرایطی پشتیبان انقلاب و نظام بودند و از انقلاب و رهبری حمایت کردند.

وی ادامه داد: امروز هم این مردم انقلابی در حال تحمل سختی ها و مشکلات هستند اما دست از حمایت انقلاب بر نمی دارند، واقعا حق این مردم نیست که به دلیل برخی سوء تدبیرها اینگونه در سختی معیشتی باشند؛ بنابراین باید باوحدت و انسجام و تلاش مضاعف مسؤولان مشکلات را حل کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کردکه مردم مشکلات و سختی ها را تحمل می کنند اما توان تحمل تبعیض ها را ندارند از این رو تبعیض ها باید از جامعه ریشه کن شود.

همچنین دراین دیدار حمیدرضا حاج بابایی رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از اقدامات مجلس در بحث بوجه و حل مشکلات مردم گزارش مبسوطی ارائه کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: مسؤولیت ها امانت های الهی هستند که اگر نسبت به آن ها نظر مادی وجود داشته باشد، بدون شک مرتکب خیانت شده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار رییس و اعضای فرهنگستان علوم پزشکی با تسلیت ایام فاطمیه، پرداختن به مباحث سلامت معنوی را ضروری و مهم دانست و گفت: علم طب یکی از مهم ترین علومی است که همواره مورد تأکید روایات قرار گرفته است.وی با اشاره به اینکه فقه، طب، ادبیات و ستاره شناسی از جمله علومی است که فراگیری آن ها در روایات توصیه شده است، اظهار داشت: علم فقه در همه ابعاد زندگی نقش آفرینی می کند و ما موظف هستیم این علم را از مجتهدان و عالمان فقیه دریافت کنیم؛ این که مردم ایران پیش از انقلاب زیر سلطه استعمار و استکبار قرار داشتند از آن جهت بود که از فقه دوری گزیده بودند؛ به عبارت دیگر دور شدن از فقهِ کامل، انسان ها را زیر سلطه استکبار می برد و روحیه خودکفایی و خودباوری را در میان مردم نابود می کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: دشمنان پیش از انقلاب اسلامی دین را مورد آماج تهمت ها قرار داده بودند و همواره تفکر جدایی دین از سیاست را ترویج می کردند، اما امام خمینی(ره) با احیای تفکر اصیل دینی روحیه مبارزه طلبی و استکبار ستیزی را در آحاد مختلف جامعه زنده کردند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به تأکید روایات بر علم طب اشاره و عنوان کرد: طب همواره برای معالجه و دوری از بیماری ها مورد توجه قرار گرفته است؛ امروز پزشکان جهان به مسأله سلامت معنوی توجه دارند، اما اشتباهشان در این است که معتقدند روح یک سلسله فعل و انفعالاتی است که با مرگ به پایان می رسد، در حالی که اسلام بر این اعتقاد است که روح با مرگ جسم پایان نمی پذیرد، بلکه باقی می ماند و اگر در دنیا اعمال خوب انجام داده باشد در برزخ متنعم بوده و اگر دارای اعمال ناپسند باشد در برزخ معذب خواهد بود تا زمانی که خداوند در قیامت جسم را بازگردانده و روح را به آن ملحق کند.

وی با اشاره به اینکه معنویت تأثیر بسیاری در معالجه بیماری ها دارد، افزود: طب متکفل بیان داروهایی است که انسان را درمان می کند، اما امروز باید به بعد معنوی هم توجه کرد، زیرا انسانیت انسان مبتنی بر روح است و اگر بدان توجه نشود، طبابت ناقص خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که صاحبان علم و مسؤولانی که در رده های بالا قرار دارند نباید دیدگاه مادی داشته باشند، تأکید کرد: کسانی که علم خود را وسیله ای برای امرار معاش قرار می دهند در روایات سخت مورد مذمت قرار گرفته است.

این مرجع تقلید با اشاره به نامه ۵ نهج البلاغه عنوان کرد: کسانی که در سمت های عالی و موقعیت های در سطح بالا قرار دارند نباید نگاه مادی داشته باشند، زیرا این علوم و مسؤولیت هایی که در اختیارشان است، امانت های الهی هستند که به آن ها سپرده شده و اگر نسبت به آن ها نظر مادی داشته باشند، بدون شک مرتکب خیانت شده اند.

وی با تأکید بر این که بسیاری از روایات اهل بیت(ع) مربوط به طبابت است، افزود: بر اساس این روایات، هر انسانی که به اندازه کافی غذا بخورد هم بدنش سالم بوده و هم قلبش رقیق خواهد بود، اما هر انسانی که پر خوری کند هم بدنش ناسالم شده و هم قلبش غلیظ خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی علت شیوع بیماری ها را تغذیه نامناسب دانست و ابراز کرد: امروز باید برای مردم تبیین شود که در زمینه تغذیه خود چگونه برنامه ریزی کنند، زیرا تبیین روش های سلامت برای مردم از شیوع بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مجموعه های فعال در عرصه سلامت باید بر تغذیه و میزان تحرک و ورزش مردم نظارت داشته باشند، گفت: ورزش باید به صورت مداوم صورت گیرد تا نشاط و انرژی در بدن باقی مانده و انسان دچار بیماری هایی همچون آلزایمر نشود.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر پاسخگویی به شبهات گفت: وقتی دشمن از راه سخت نتوانست به اهداف خود برسد بر زمینه های فکری و فرهنگی متمرکز شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار اعضای شورای علمی و برنامه ریزی همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان، مناظره را یکی از راه های اثبات برتری های اسلام دانست و گفت: با گفت وگوها و مناظرات بین ادیان باید حقانیت اسلام را به جهان تبیین کرد.وی افزود: مخالفان اسلام و شیعه به ویژه آل سعود و غرب مراکز متعددی دارند و برنامه ریزی می کنند تا اسلام ناب را بکوبند و ثمرات انقلاب اسلامی را زیر سؤال می برند، باید در برابر این هجمه ها مجهز باشیم و برتری های اسلام و انقلاب را تبیین کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که علمای شیعه باید مرزبانان عقاید جامعه باشند، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم که سم پاشی های دشمنان علیه اسلام ناب افکار جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: می توان در قالب مناظره هایی حقانیت و برتری اسلام ناب را به رخ همگان کشید، اسلام در موضوعات گوناگون قوی و غنی است و باید این قوت  را برای همگان تبیین کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر پاسخگویی به شبهات ابراز داشت: وقتی دشمن از راه هجمه نظامی نتوانست به اهداف خود برسد بر زمینه های فکری و فرهنگی متمرکز شده است که باید مراقبت کنیم.

وی  عنوان کرد: نظام اسلامی به عنایات الهی به وجود آمده و وظیفه داریم در همه عرصه ها از این نظام حمایت و در برابر خواسته های شوم دشمنان ایستادگی کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 10