عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان:حضرت زهرا اسوه و الگوی عالم است

حجت الاسلام والمسلمین رجائی خراسانی گفت: حضرت زهرا(س) درس عفاف، حجاب و پاکدامنی، اولادپروری و شوهرداری را به همه عالم آموخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسین رجائی خراسانی، مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار خراسان، ظهر امروز، همزمان با ایام فاطمیه در دفتر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی به جایگاه ویژه حضرت زهرا(س) و روایت هایی در این خصوص اشاره کرد.

وی با اشاره به شخصیت زنان قبل از اسلام گفت: در زمان جاهلیت و قبل از اسلام، نوزاد دختر را زنده به گور می کردند و وقتی کسی با خبر می شد که دارای فرزند دختر شده است، چهره اش سیاه می شد و به این می اندیشید که آیا با خواری و ذلت نوزاد دختر را نگه داشته یا زنده زنده درون خاک کند.

حجت الاسلام والمسلمین رجائی خراسانی به عزت زنان در اسلام اشاره و ابراز کرد: وقتی اسلام آمد، برنامه هایی طلایی برای زنان در قرآن نازل شد و به زن اهمیت داد  همچنین پیامبر(ص) می فرماید:«بهترین فرزندان شما، دختران شما است با آن ها مهربان باشید.»

عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی خراسان با بیان این که پیامبر(ص) در عصری که با حقارت با زنان برخورد می کردند، دختری را به عنوان اسوه و الگو تربیت می کند، گفت: حضرت زهرا(س) دو دوره زندگی ۹ ساله داشت که ۹ سال در خانه پدر درس عفاف، حجاب و پاکدامنی را به تمام دختران عالم آموخت و در ۹ سال دیگر در خانه شوهر درس اولاد پروری، شوهرداری را به همه زنان عالم آموخت.

وی افزود: نه تنها پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) و اولاد ایشان به حضرت زهرا(س) افتخار می کند، خدا هم به صدیقه کبری(س) افتخار می کند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به آیات قرآن در خصوص حضرت زهرا(س)، گفت: ده ها آیه در قرآن تعبیر به صدیقه کبری(س) دارد از جمله سوره کوثر و آیاتی از سوره الرحمن که می فرماید: «مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیَانِ ﴿١٩﴾ بَیْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَا یَبْغِیَانِ ﴿٢٠﴾ فَبِأَیِّ آلَاءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ ﴿٢١﴾ یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ ﴿٢٢﴾»

حجت الاسلام والمسلمین رجائی خراسانی با اشاره به این سخن رسول اکرم(ص) که می فرماید:«اگر علی نبود هیچ مردی شایستگی همسری زهرا را نداشت.»، ابراز کرد: با توجه به این حدیث امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(ص) بعد از پیامبر (ص) از همه موجودات عالم برتر هستند.

وی با اشاره به امتیازهایی که قرآن کریم برای انسان های قائل است، گفت: تقوا، جهاد و علم از جمله این امتیازها است که حضرت علی (ع) این امتیازها را در حد کمال دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 7 =