آیت‌الله علم‌الهدی: سوءمدیریت مسؤولان به‌کمک آمریکا رفته است/ شبکه‌های اجتماعی فریاد خانواده‌های لائیک را هم درآورده است

امام جمعه مشهد گفت: در این شرایط مسؤولان موظف هستند ابزار مقاومت مردم را در برابر استکبار جهانی فراهم کنند، اما سوءمدیریت آن‌ها به کمک آمریکا رفته‌ است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی گفت: استکبار ۴۰ سال است که با ما مبارزه می‌کند و روز به‌روز عزت ما بیشتر می‌شود و ذلت او بیشتر و فروپاشی‌اش نزدیک‌تر می‌شود، به همین دلیل امروز تمام ابلیس‌گری‌های خودش را برای حفظ موجودیت خود و براندازی ما به‌کار می‌گیرد. 

امام جمعه مشهد بیان کرد: آمریکا به این نتیجه رسیده‌ است که باید با مستأصل کردن مردم با مشکلات معیشتی و کشیدن سفره دین‌داری از زیر پای مردم به اهداف خودش برسد، در این شرایط مسؤولان موظف هستند ابزار مقاومت مردم را در برابر استکبار جهانی فراهم کنند، اما سوءمدیریت آن‌ها به کمک آمریکا رفته‌ است.

وی اظهار کرد: اکنون ما به نقطه‌ای رسیدیم که باید راهبردمان، راهبرد حضرت زهرا(س) باشد، تحریم و فشارهای اقتصادی آمریکا ممکن است مشکل ایجاد کند، اما کارساز نیست و مشکل اصلی سوء مدیریت مسؤولان است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: یک جریان امنیتی به‌کار افتاده‌ است که می‌گوید ما گوشت ۲۷ هزار تومانی وارد مشهد می‌کنیم تا با قیمت ۳۵ هزار تومان به دست مردم برسد، اما مردم گوشت ۸۰ هزار هزار تومانی می‌گیرند یا برای گوشت ارزان‌تر به صف‌های طولانی می‌روند، این چه مدیریتی است؟ نباید با سوء مدیریت مردم را مستأصل کنید.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: دشمن می‌خواهد دین را از مردم بگیرد، آن وقت یکی از مسؤولان می‌گوید چادر مهم نیست، در تمام مذاهب اسلامی یک فرقه نیست که حجاب را واجب نداند، تظاهر به بی‌حجابی تظاهر به حرام و منکر است، ما شهید ندادیم که حرام و منکر در مملکت ما آزاد باشد.

وی بیان کرد: این شبکه‌های اجتماعی امروز فریاد همه را درآورده است، حتی خانواده‌ ای که بی‌دین و لائیک هم باشند، اما عفت خانوادگی‌اش را می‌خواهد و می‌گوید این شبکه‌های اجتماعی امنیت ناموس را از من گرفته است و دختر من در امنیت عفت خانوادگی من نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: با این حال شما می‌گویید از فیلتر کردن پشیمانیم، بله پشیمانید چون با روش درست و عقیده انجام ندادید، ابتدا شبکه‌های داخلی‌ را تقویت نکردید بعد به فکر فیلتر بیافتید، پهنه باند وسیع را در اختیار شبکه‌های خارجی گذاشتید و پهنه باند ۳۵ را به شبکه‌های داخلی دادید. 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: این کارها یعنی می‌خواستید به دشمن کمک کنید، این سوءمدیریت‌ها بدتر از دشمن است و مردم را مستأصل می‌کند، اگر ابزار مقاومت از مردم گرفته شود چطور در مقابل دشمن ایستادگی فاطمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دهه فاطمیه و این ایام ما باید به سیره سیاسی ائمه توجه کنیم و برای امروزمان یک راهبرد اتخاذ کنیم، قیام حضرت زهرا(س) برای رقابت سیاسی و غصب فدک و احقاق حق همسرشان نبود، بلکه برای امتداد رهبری در تداوم خط وحی بود که امروز هم با آن مواجه هستیم.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: قیام حضرت صدیقه طاهره(س) دو خصوصیت داشت، اول موقعیت‌شناسی به‌صورتی که اگر چندماه تاخیر داشت این خط جا نمی‌افتاد و دوم مقاومت ایشان برای جلوگیری از جنگ و ایجاد منطق گفتمانی تا جایی که پهلویشان شکست و بچه خود را از دست دادند اما همچنان ایستادند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 8 =