آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مدیرکل تعزیرات تهران: یقه دانه درشت ها را بگیرید| همه نهادها برای حل مشکلات اقتصادی بسیج شوند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ابراز نگرانی کرد و از مسؤولان و دستگاه ها خواست برای حل مشکلات بسیج شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار مدیرکل تعزیرات استان تهران، با بیان این که امروز مسائل اقتصادی ما به کلاف سردرگمی تبدیل شده است، اظهار داشت: عوامل مختلفی دست به دست هم داده که نتیجه آن فشار کم سابقه بر مردم و بویژه طبقات ضعیف است.

وی با تاکید بر این که باید این فشار از دوش مردم برداشته شود چراکه ادامه آن به صلاح کشور و نظام نیست، تحقق این مساله را منوط به کار جهادی و همکاری همه ارگان ها و دستگاه ها از جمله تعزیزات دانست.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که باید فرهنگ انصاف و رعایت مسائل اخلاقی، شرعی و دینی در جامعه احیا شود، گفت: متاسفانه در فضاهای مجازی این فرهنگ مورد تخریب واقع شده و در نتیجه برخی به دنبال سود بیشتر و ثروت اندوزی با هر وسیله ای هستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: متاسفانه بخشی از تجار و کسبه از تعزیرات به هیچ وجه نمی ترسند، شما باید این مساله را آسیب شناسی کرده و به گونه ای برنامه ریزی کنید که متخلفان از تعزیرات حساب ببرند.

این مرجع تقلید قاطعیت داشتن بویژه در مقابل افراد صاحب نفوذ را به مسؤولان تعزیرات توصیه و تاکید کرد: این که عده ای کاسب جزء را به خاطر مسائل کوچکی بگیرند و پرونده های زیادی روی هم انباشته شود و به گردن کلفت ها و دانه درشت ها نپردازند، اینها افتخار و هنر نیست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از عدم نظارت بر بازار ارز نیز انتقاد کرد و گفت: این که عده ای ارز با نرخ دولتی دریافت کنند و پول آن را به بازار برنگردانند؛ یا محصولی وارد نکنند و یا با قیمت بالا به بازار عرضه کنند و کسی هم متعرض آنها نشود، این نشان از یک ضعف و خلاء جدی دارد .

وی با تاکید بر لزوم برخورد با پدیده قاچاق، اظهار داشت: این همه قاچاق در بخش ها و محصولات مختلف صورت می گیرد، آیا تعزیرات از اینها خبر ندارد؟ به عقیده ما اگر بخواهد کاری صورت گیرد باید سازمان تعزیرات به کلی متحول شود.

این مرجع تقلید ابراز داشت: تا مادامی که تعزیرات قاطعیت پیدا نکند و جلوی متخلفان عمده را نگیرد فایده ای نخواهد داشت؛ اگر کار جهادی در تعزیرات نشود وضع فعلی ما را به نتیجه مطلوب نخواهد رساند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم بویژه اقشار متوسط و ضعیف جامعه، یادآورشد: اگر جلوی متخلفان بزرگ گرفته شود، بخش قابل توجه و مهمی از مشکلات اقتصاد کشور حل خواهد شد.

این مرجع تقلید در پایان خواستار چاره اندیشی مسؤولان برای حل مشکلات کشور شد و گفت: ما نگران وضع کنونی هستیم، امیدواریم چاره ای برای حل مشکلات اندیشیده شود، دولت، مجلس، قوه قضاییه و دیگر نهادها همه دست به دست بدهند و کمک کنند تا مشکلات مردم به حداقل برسد. امیدواریم دامن همت به کمر زنید و این کار را با جدیت دنبال کنید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 7 =