واکنش آیت الله نوری همدانی به حواشی جشنواره فیلم فجر؛ به نام جشن انقلاب ارزش ها را زیرپا نگذارید| به درد معیشت مردم رسیدگی کنید

حضرت آیت الله نوری همدانی نسبت به برخی حواشی افتتاحیه جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد و گفت: به نام جشن انقلاب نباید ارزش های دینی را زیرپا گذاشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در درس خارج خود که مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: باید قدر دان نعمت انقلاب باشیم و بدانیم که این انقلاب در عرصه های مادی و معنوی خدمات فراوانی به مردم از عمران گرفته تا عرصه بین‌المللی کرده است.وی با تأکید بر شکرگزاری برای نعمت انقلاب افزود: ما فراموش نمی کنیم که در چه وضعی از نظر امکانات بودیم و فراموش نمی کنیم دیگران برای این کشور تصمیم میگرفتند اما امروز همه اعتراف دارند بدون نظر ایران هیچ تصمیمی در منطقه گرفته نمی شود.این مرجع تقلید با بیان این که زمانی ما ما برای اسلحه از غرب التماس می کردیم اما امروز موشک نقطه زن داریم، اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب موشک با برد ۲۰۰۰ کیلومتر داریم و در بحث های نانو،سلول های بنیادین و هسته ای پیشرفت های چشمگیری کردیم که همه با خودباوری جوانان این کشور حاصل شد .وی ادامه داد: از نظر عمرانی الحمدلله در اکثر روستاها امکانات وجود دارد البته هنوز به وضع مطلوب نرسیدیم که مسؤولان باید کمر همت ببندند.حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به بعضی از برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب ابراز داشت: باید این ایام را گرامیداشت اما توجه داشته باشیم این انقلاب اسلامی بود و برای برقراری ارزشها نه این که بنام جشن انقلاب ضد ارزش ترویج و ارزش های اسلامی زیر پا گذاشته شود؛ از قرار اطلاع به عنوان جشنواره فیلم عمل ضد ارزشی انجام شده که مایه تأسف است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم عنوان کرد: این مردم که برای اسلام و انقلاب جان و خون دادند چرا باید در رنج باشد، تاکی باید رنج بکشند؛ چرا به مردم رسیدگی نمی کنید چرا مدیریت ضعیف است و چرا عده ای با کم کاری خودشان مردم را نسبت نظام و انقلاب بدبین می کنند.

این مرجع تقلید در پایان خطاب به مسؤولان تأکید کرد: بروید به مردم به ویژه قشر ضعیف خدمت کنید و به داد آنها برسید و بدانید که با پشت میز نشستن کار درست نمی شود، مردم از تبعیض ها و بی عدالتی ها گله دارند و وظیفه مسؤولان مبارزه با تبعیض و بی عدالتی و از بین بردن آن است.

حضرت آیت الله نوری همدانی باید دشمنی استکبار را برای مردم تبیین کنیم، گفت: دشمن در آرزوی بازگشت به ایران است که این خواب آشفته آنان تعبیر نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار مسؤولان عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی کشور با بیان این که شکر نعمت الهی بر نعمت های انسان می افزاید، گفت: کفران نعمت های الهی انسان را محروم از نعمت ها خواهد کرد.وی افزود: انسان از شمارش نعمت های بسیار الهی عاجز است، یکی از نعمت های بزرگ خداوند متعال انقلاب اسلامی است که ۴۰ سال از برکات و ثمرات آن بهره مند هستیم، ابتدا باید عظمت انقلاب را بشناسیم و با حفاظت از آن شکرگزار نعمت خدا باشیم.استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که تبلیغ مسؤولیتی بزرگ و کار پیامبران و ائمه طاهرین(ع) است، اظهار داشت: خداوند متعال پیامبران را فرستاد تا مردم را هدایت کرده و ارزش ها و ضد ارزش ها را بیان کنند، هر کسی توفیق ندارد مبلغ آیات و احکام الهی باشد، باید نعمت ها را بشناسیم و بشناسانیم و شاکر باشیم.وی ادامه داد: در گذشته در روستاها و حتی برخی شهرها خبری از برق، گاز و لوله کشی آب نبود اما در ۴۰ سال گذشته، انقلاب خدمات مادی بسیاری نیز ارائه کرده و در تمام روستاها آسفالت، برق، آب تلفن و درمانگاه وجود دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که صداوسیما باید استان به استان نشان دهد که وضعیت شهرها و روستاها قبل از انقلاب چگونه بوده و در حال حاضر چگونه است، ابراز داشت: قبل از انقلاب حتی در زمینه پزشکی هم محتاج به خارج کشور بودیم.

وی عنوان کرد: باید نعمت های مادی انقلاب را نیز برای مردم بیان کنیم، مردم از سال ها قبل از انقلاب از نعمت هایی مانند برق، گاز و امثال آن محروم بودند اما انقلاب اسلامی در مدت کوتاه ۴۰ سال نعمت های فراوانی برای مردم ایجاد کرده است.

این مرجع تقلید تشیع هدف دشمنان را بدبین کردن مردم به انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی سیلی محکمی به دشمنان زد و سلطه استکبار را برچید، انقلاب برکات و خدمات مادی و معنوی فراوانی داشته که باید تبیین شود.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی جامعه را نجات و به مردم ایران عزت، کرامت و قدرت داد و نباید این برچیدن بساط ظلم، استکبار و استعمار در کشور را کوچک شمرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که قبل از انقلاب مردم در تعیین سرنوشت خود نقشی نداشتند، گفت: امروز به برکت نعمت بزرگ انقلاب مردم سرنوشت خود و کشور را تعیین می کنند و در جهان مقتدر و عزتمند هستند.

وی اسلام، ولایت فقیه و مردم را از ارکان انقلاب دانست و افزود: دشمنان قبل از انقلاب اسلام را منزوی کرده و به حاشیه رانده بودند اما امام اسلام ناب را به صحنه زندگی مردم و جامعه آوردند و اجازه ندادند که اسلام تنها در یک عنوان بماند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نظام اسلامی در برابر دشمنان با شجاعت ایستادگی می کند، اظهار داشت: امروز ولی فقیه جانشین امام زمان(عج) در زمان غیبت است و باید از ولایت فقیه تبعیت کرد؛ امام راحل از سال ۴۱ مردم استعمار و استبداد زده را بیدار کردند و مردم به میدان آمدند تا انقلاب پیروز شد.

وی ادامه داد: مسؤولان باید قدر مردم را بدانند چرا که همین مردم خون و جان دادند تا انقلاب به ثمر نشست، از برکات انقلاب این بود که مردم از خودباختگی در برابر دشمنان خارج شدند و به خود باوری رسیدند، انقلاب به ما قدرت داد تا در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی نیروهای مسلح و بسیج را از دیگر برکات انقلاب برشمرد و ابراز داشت: امروز نیروهای مسلح ایران در بالاترین وضعیت اقتدار قرار دارند و نقش آفرین هستند و سبب قدرت جریان مقاومت می شوند.

وی عنوان کرد: قبل از انقلاب بانوان در حاشیه قرار داشتند اما امروز در همه عرصه های ورود کرده اند و فعالیت تأثیرگذار دارند؛ امروز باید دشمنی استکبار را برای مردم تبیین کنیم که بدانند چرا دشمن می خواهد مردم را به انقلاب بدبین کند، استکبار در آرزوی بازگشت استبداد و سلطه به ایران است که این خواب آشفته آنان تعبیر نخواهد شد.

این مرجع تقلید انقلاب اسلامی را سبب بیداری مستضعفان جهان دانست و خاطرنشان کرد: حرکت امام مردم جهان را بیدار کرد و با عنایت الهی روز به روز مستضعفان جهان قوی تر خواهند شد.

 

یت الله العظمی نوری همدانی خواستار شدند: 
تبیین جایگاه ویژه شهدای مدافع حرم برای مردم و جوانان 
حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و تبیین جایگاه ویژه آنان در میان مردم به ویژه قشر جوان گفتند: کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند دارای اجر بالایی بوده و کارشان بسیار مهم و اساسی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم(مجاوران کریمه، مدافعان عقیله) که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، عزت را تنها از آن خداوند متعال دانستند و اظهار داشتند: جهاد در راه خدا وسیله عزت می باشد و خداوند متعال هر پیغمبری که به پیامبری برانگیخت در یک دست او ابزار جهاد و در دست دیگرش کتاب آسمانی قرار داد.

ایشان به مرتبه والای شهادت در راه خدا اشاره و خاطرنشان کردند: افرادی که واقعاً توانستند به مقام والای شهادت نائل آیند به‌ویژه شهدای مدافع حرم که در سوریه به جنگ داعش و دنیای کفر رفتند از مقام والایی در نزد خداوند متعال برخوردارند.

معظم له با اشاره به جایگاه والای شهدای مدافع حرم ابراز کردند: در نقطه‌ای که حضرت زینب(س) در برابر یزید و یزیدیان قیام کردند، دوباره در همان جایگاه، جریان مقاومت به وجود آمده و مدافعان  حرم حضرت زینب(س) به جنگ با داعش و گروه‌های تکفیری رفتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و تبیین جایگاه ویژه آنان در میان مردم به ویژه قشر جوان گفتند: کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند دارای اجر بالایی بوده و کارشان بسیار مهم و اساسی می باشد.

معظم له با بیان اینکه روایات فراوانی درباره شمشیر و ابزار جهاد داریم، گفتند: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند تمام خیر و خوبی‌ها در قدرت جهادی است و در زیر سایه قدرت جهادی خیر و خوبی‌ها هدایت می‌شود، بنابراین جهاد در راه خدا و شمشیر کلید بهشت و جهنم است.

این مرجع تقلید در پایان هیچ عبادتی در اسلام را مانند شهادت دارای اجر و ثواب ندانستند و ابراز کردند: هیچ عمل خوبی مانند شهادت در نزد خدای متعال اجر و پاداش ندارد و منتهی آرزوی خوبان شهادت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مبانی جهاد و شهادت باید برای مردم تبیین شود، گفت: مدافعان حرم با خون خود برای اسلام عزت آفرینی کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کنگره شهدای مدافعان حرم استان قم با عنوان “مجاوران کریمه مدافعان عقیله” با اشاره به اینکه جهاد و شهادت وسیله رسیدن به عزت است، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند  هر پیامبری که از سوی خداوند برانگیخته شد در یک دستش کتاب و در دست دیگرش وسیله جهاد قرار داشت.

وی با بیان اینکه جهاد در راه خدا لازمه دین است، اظهار داشت: در یک دست پیامبر اکرم(ص) قرآن کریم و در دست دیگرشان شمشیر قرار داشت؛ همه خیر و نیکی ها مبتنی بر وجود قدرت جهادی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: بر اساس روایات، جهاد وسیله راهیابی مؤمنان به بهشت و وسیله نابودی و به جهنم رفتن کفار است.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت شهادت از دیدگاه روایات افزود: امام صادق(ع) فرمودند “هر خیر و نیکی مراتب بالاتری نیز دارد، اما کشته شدن در راه خدا هیچ مرتبه بالاتری ندارد”؛ شهادت نهایت آروزی ائمه معصومین(ع) و بزرگان دین بوده است.

وی با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) جز به شهادت از دنیا نرفته اند، اضافه کرد: امام سجاد(ع) در نخستین دعای صحیفه سجادیه از خداوند خواسته اند تا پایان زندگی نورانیشان را کشته شدن به وسیله شمشیر دشمنان قرار دهد، بنابراین مشخص می شود جهاد و شهادت از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: در جبهه مقاومت سنگری شکل گرفت که در یک سوی آن آمریکا، صهیونیست، عربستان سعودی و داعش پروران و در سوی دیگر جبهه اسلام ناب و اهل یقین و ایمان قرار داشتند؛ مدافعان حرم اوج قله ایمان را در نظر گرفته بودند.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم با تأسی به حضرت زینب(س) عظمت اسلام را احیا کردند، گفت: این مشیت خداوند بود که حضرت زینب(س) پس از حضور در کربلا و مدینه به دمشق رفتند تا امروز نیز حرم مطهر ایشان منشأ نشر و گسترش بیداری اسلامی باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مبانی جهاد و شهادت باید برای مردم تبیین شود، یادآور شد: فضای مدافعان حرم، فضای غلبه خون بر شمشیر است، زیرا این بزرگواران با خون خود برای اسلام عزت آفرینی کردند






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 7 =