عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان: گسترش عشق به اهل بیت در جهان، بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام دهشت عضو کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه خراسان گفت: باید در دفاع از انقلاب و ولایت به حضرت زهرا(س) اقتدا کنیم تا افتخار گسترش عشق به اهل بیت(ع) در دنیا را از کف ندهیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی دهشت شامگاه امروز در مراسم سخنرانی رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان فلسفه ارسال رسولان، گفت: آگاه سازی مردم نسبت به سرمایه های وجودی خود، اولین و مهمترین فلسفه ارسال پیامبران در قرآن است. باید دانست که سرمایه با ثروت تفاوت دارد. ثروت به معنای دستاورد های مادی و سرمایه به معنای دستاورد های معنوی انسان ها است.عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به سرمایه های انسانی از منظر قرآن افزود: فطرت، قلب و عقل سه سرمایه مهمی است که خداوند در انسان ها به ودیعه نهاده است. دشمنان اسلام امروزه در دنیا با این سه سرمایه انسانی درافتاده اند و در پی نابود کردن آنان در وجود انسان ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای نمونه می توان به ترویج بسیار فراوان مشروبات الکلی اشاره کرد. مصرف این محصولات باعث می شود انسان یکی از مهم ترین سرمایه های خود یعنی عقل را که به عنوان یکی از شروط عامه تکلیف است از دست بدهد.

حجت الاسلام دهشت با بیان اینکه توحید رمز رستگاری انسان ها است، تصریح کرد: توحید دومین فلسفه ارسال انبیا است و ایمان به خدا منشأ رستگاری است. رسول اکرم (ص) فرمودند: «قولوا لا اله الا الله تفلحوا: با قلب خود بگویید خدایی جز الله نیست تا رستگار شوید». قرآن کریم نیز توحید را تجارتی می داند که هیچ خسارت و ضرری در آن نیست.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به پرهیز از تبعیت شیاطین و طواغیت به عنوان سومین فلسفه ارسال انبیا افزود: در آیه ۳۶ سوره نحل خداوند می فرماید: «رسولانی برایتان فرستادیم تا به شما مردم بگویند که خدا را بپرستید و از طواغیت فاصله بگیرید». بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی نیز همین نکته است. امام خمینی(ره) کاری کردند که مردم از طاغوت تبعیت نکنند و به توحید بیشتر نزدیک شوند.

وی خودفراموشی و از خودبیگانگی را از تبعات اطاعت از طاغوت دانست و خاطر نشان کرد: طاغوت با تحقیر کردن مردم و از بین بردن شخصیت شان، آنان را مطیع خود می کند. قرآن کریم نیز در این رابطه می فرماید که فرعون با خوار و خفیف کردن مردم موجب می شد تا آنان از او اطاعت کنند.

حجت الاسلام دهشت با بیان اینکه ارتباط با خداوند موجب خودباوری می شود، تصریح کرد: خداوند در آیه ۱۹ سوره حشر خود فراموشی و از دست دادن خودباوری را نتیجه قطع ارتباط با او معرفی می کند. مردم ایران به دلیل ارتباطی که با خداوند برقرار کرده اند به بحران خودفراموشی و خودباوری دچار نشده اند و امروزه سرفرازترین ملت دنیا، ملت ایران است.

عضو کمیسیون تخصصی تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به مقوله خودباوری به عنوان ضروری ترین شرط پیشرفت افزود: کشور ما امروزه به برکت خودباوری جوانان از قدرت های بزرگ موشکی جهان است. این خودباوری می تواند مشکلات کشور را در دیگر حوزه های اقتصادی و فرهنگی مرتفع کند. 

وی عشق به اهل بیت(ع) را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: معرفی سبک زندگی و برنامه از دیگر فلسفه های ارسال انبیا است. افتخار انقلاب ما این است که الگوی آن سیره اهل بیت(ع) است و ما باید در دفاع از ولایت به حضرت زهرا(س) اقتدا کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 1 =