آیت الله اشرفی شاهرودی:مراجع تقلید و علما پیگیر دغدغه های مردم هستند

آیت الله اشرفی ضمن اشاره به لزوم اخلاص در فعالیت ها به اهمیت ریشه یابی معضلات تاکید کرد و خواستار زدودن تهمت و افترا علیه روحانیت از سوی رسانه ها شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جمعی از مسؤلان خبرگزاری رسا با آیت الله اشرفی شاهرودی از علمای خراسان و استاد سطح عالی حوزه علمیه مشهد دیدار و گفت و گو کردند.

اخلاص و توجه به خدا در فعالیت ها

در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت های خبرگزاری رسا در حوزه های مختلف خبری ارائه شد و پس از آن آیت الله اشرفی شاهرودی بیان داشت: مهمترین نکته‌ای که منشأ آثار و برکات فراوان است فعالیت بر اساس اخلاص و توجه به خداست که  باید منیت‌ها را کنار گذاشت.

وی افزود: بارها تاکید کرده‌ام که باید سوز دینی داشته باشیم زیرا فعالیت هایی که بر اساس درد دین بوده ماندگار شده به ویژه در عرصه رسانه و تبلیغ که این یک رکن اساسی است.

پرداختن به ریشه معضلات جامعه از وظایف رسانه است

آیت الله اشرفی شاهرودی با تاکید بر لزوم تحقق وعده‌هایی که مسؤولان به مردم می دهند بیان داشت: متاسفانه برخی خطای فرد را در روحانیت به حساب جمع می گذارند بنابراین در رسانه شما به گونه‌ای عمل شود که حساب افراد از کل جامعه تفکیک شود.

وی افزود: یکی از امتیازهای روحانیت شیعه در گذشته نظارت و نقادی و دفاع از حقوق مردم بوده است که روحانیت باید در این عرصه به سان گذشته حضور مداوم داشته باشند.

آیت الله اشرفی شاهرودی ادامه داد: از وظایف مهم رسانه‌ها پرداختن به ریشه‌های معضلات جامعه است به عنوان مثال یکی از اموری که سبب بروز مشکلات مهمی در زمینه اقتصاد شده است کثرت کارمندان و مسائل اداری است که هفت برابر استاندارد جهانی است ضمن آنکه تسهیل خاصی در امور ارباب رجوع فراهم نکرده سبب هزینه های سنگین در این بخش و کاهش تولید و سازندگی در بخش های لازم شده است.

افترا و تهمت ها علیه روحانیت را بزدایید/تضعیف روحانیت سبب تضعیف مکتب می شود

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: یکی از وظایف رسانه‌های دینی زدودن افتراها و تهمت هایی است که از سوی برخی مغرضان به روحانیت زده می‌شود و هدف آنها از تضعیف روحانیت و عالمان دینی تضعیف دین و مکتب اهل البیت(ع) است.

وی افزود: هر آیینی برای قوام و برپایی خود به سه امر نیاز دارد اول آنکه آموزه‌های آن بر اساس عقل و حکمت باشد، دوم آنکه الگو داشته باشد و سومین مورد وجود دعات و مبلغان توانمند و آگاه در آن آیین است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بی تردید مبلغان مکتب اهل البیت علیهم السلام عالمان دینی و روحانیت هستند که تضعیف آنها سبب تضعیف مکتب می‌شودد.

مرجعیت اخبار روحانیت با خبرگزاری مورد اعتماد علما و مراجع باشد

آیت الله اشرفی شاهرودی با اشاره به اعتماد علما و مراجع به خبرگزاری رسا، بیان داشت: باید خبرگزاری‌ که مورد تایید مراجع و عالمان دینی و حوزه است مرجع اخبار روحانیت باشد و در عرصه خبری به گونه‌ای عمل کنند که مردم در اخبار روحانیت به آنها مراجعه کنند و به خبرگزاری‌هایی که در خدمت بیگانگان و دشمن اند اعتماد نکنند.

وی افزود: قطعا می دانید که چنین چیزی ممکن نیست مگر آنکه به ابزار جدید مسلح شوید و نوآوری های متناسب با زمان خودمان را داشته باشید و حتی از ظرفیت های رسانه‌ای دنیا استفاده کرده و مطالب حق را در وسعت جهانی مطرح کنید.

امتیاز حوزه شیعی مردمی بودن آن است/ علما پیگیر مطالبات مردم باشند

آیت الله اشرفی شاهرودی در بخش دیگر از کلام خویش خطاب به علما و  مراجع بیان داشت: چنان که در طول تاریخ، روحانیت برخاسته از دل مردم بوده و امتیاز حوزه‌های شیعه مردمی بودن آنها بوده است اکنون نیز باید این مردمی بودن حفظ شود و پیگیر مطالبات به حق مردم باشند و کسانی که حقوق مردم را تضییع می کنند بازخواست کنند.

وی افزود: وظیفه رسانه‌ها هم انعکاس و نشر مطالبات مردم از زبان مراجع و علما است تا مردم حمایت اَعلام دینی و روحانیت را از خودشان کاملا حس کنند.

رسانه فراجناحی باشد

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان بیان داشت: نکته مهم دیگر آن است که رسانه باید فراجناحی و فرا منطقه‌ای بوده و نسبت به علمای متقی، باید با اتکا بر مبانی دینی در حفظ آبروی شخصیت های دینی کوشا باشند.

وی خطاب به مسؤلان خبرگزاری رسا افزود: نشر مقالات علمی با محتوای غنی شیعی در خبرگزاری های مهم و بین  المللی را یکی از سرفصل های مهم کاری خویش قرار دهید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 5