آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛ ایران، مستقل‌ترین کشور جهان | مسؤولان با رفتار نسنجیده مردم را دلسرد نکنند

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه امروز با اعتراف دشمنان، ایران مستقل‌ترین کشور جهان است، گفت: انقلاب نشأت گرفته از فرهنگ فاطمی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسمی که با عنوان انقلاب فاطمی در مسجد جامع امام خمینی(ره) بازار برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی و حرکت امام راحل نشات گرفته از فرهنگ فاطمی است.

وی بابیان اینکه قرآن کریم اشاره به نعمات مادی و معنوی بسیاری دارد که خداوند به انسان عطا کرده است، ادامه داد: نعمات مادی در مقابل دیدگان انسان قابل‌مشاهده است، نعماتی مانند سلامتی و نعمت‌های ارزشمندی که خداوند در عالم هستی برای انسان‌ها خلق کرده است. اما نبوت، امامت، قرآن کریم، دفع خطر دشمن و آزادی از منظر اسلام نعمات معنوی به شمار می‌روند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه انسان باید به نعمات الهی توجه داشته باشد و شکر آن را به‌جای آورد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: عده‌ای از دشمنان که نسبت به شما عداوت و دشمنی داشتند و دستشان را به سویتان دراز کرده بودند و قصد نابودی‌ شمارا داشتند خداوند به خاطر عنایتی که به شما داشت دست آنان را کوتاه کرد تا دیگر نتوانند علیه‌ شما توطئه کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه بابیان اینکه دفع خطر دشمن نعمت است و خداوند این نعمت را به ملت ایران عنایت کرده است، گفت: بر اساس آیات الهی انسان باید به‌پاس نعمات خدادادی تقوای الهی پیشه کند و این‌گونه نباشد تنها هنگام مشکلات به درب خانه خداوند برود و با رفع سختی و تنگنا خداوند را فراموش کند. انسان مدام باید در مسیر خداشناسی و خدامحوری حرکت کند.

مسجد امام خمینی(ره) بازار پایگاه انقلاب بود

وی با تأکید بر اینکه انسان به‌دور از هر شعارزدگی باید در عمل توکل به خداوند داشته باشد، اظهار داشت: توکل به خداوند باید برنامه عملی هر انسان باشد، عنایت خداوند زمانی شامل انسان می‌شود که فرد در همه شؤون زندگی تقوای الهی پیشه کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با تأکید بر اینکه خداوند با پیروزی انقلاب اسلامی خطر و بلا را از ملت ایران دفع کرد، گفت: دوران انقلاب مسجد امام خمینی(ره) بازار پایگاه انقلاب بود و شما بازاریان که همیشه درصحنه‌های انقلاب حضور داشتید به یاد دارید که رژیم طاغوت قصد داشت جامعه ایران را غرق در فساد اجتماعی کند و ارمغانی را که از غرب سوغات آورده بود در جامعه دینی و معنوی ایران نهادینه کند. کاری نبود که طاغوت نکرده باشد و روزبه‌روز در حال پیشروی بود تا جامعه را به سمتی سوق دهد که رضایت اربابش آمریکا جلب شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، ابراز کرد: در این چهل سال جمهوری اسلامی ایران در شرایط عادی قرار نداشت و هرروز مزدوران داخلی و خارجی علیه انقلاب توطئه می‌کردند تا مانع پیشرفت انقلاب شوند و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دادند می‌خواستند مردم را از نظام و انقلاب دور کنند و بین این دو فاصله بی اندازند و یا با مأیوس ساختن ملت مردم را با انقلاب بیگانه کنند.

امروز با اعتراف دشمنان، ایران مستقل‌ترین کشور جهان است

وی استقلال سیاسی را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: استقلال سیاسی ایران در جهان بی‌نظیر است مراد از استقلال سیاسی نداشتن آقابالاسر است، امروز کشورهای اطراف به ویژه همسایگان خلیج‌فارس را بنگیرید همه آن‌ها چشمشان به اربابانشان دوخته‌شده تا بر مبنای خواسته اربابان‌ مزدورشان با همسایگان رفتار کنند. امروز بر اساس اعتراف خود دشمنان ایران مستقل‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود و همه ترس آنان از انقلاب اسلامی نفوذ تفکر انقلابی به اقصی نقاط جهان است.

آیت‌الله حسینی بوشهری ریشه اصلی شرایط کنونی کشور را بی‌تدبیری و سوء مدیریت دانست و تأکید کرد: همه مشکلات کشور را نمی‌توان به تحریم‌ها ربط داد، امروز بسیاری از چشم‌ها در دنیا اقدامات ایران را رصد می‌کنند و زمانی که می‌شنوند ما می‌گوییم مشکل‌داریم چنین بیان می‌کنند که شما قدر انقلاب را نمی‌دانید ما قدر انقلاب شمارا می‌دانیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه امروز جاذبه انقلاب و مکتب تشیع در دورترین نقطه قاره آفریقا بیداد می‌کند و میلیون‌ها انسان به آوازه انقلاب اسلامی شیعه شده‌اند، گفت: مسؤولان باید مراقب انقلاب اسلامی باشند. امروز تبلیغات زهرآلود دشمن علیه انقلاب اسلامی فضای مجازی را فراگرفته است و شبانه‌روز با ترفندهای اسلام هراسی و شیعه هراسی علیه انقلاب برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی ادامه داد: نخستین اقدامی که مسؤولان باید در صیانت از انقلاب اسلامی انجام دهند آن است که تلاش کنند مردم سرخورده نشوند همچنین کارها و رفتارهایشان نباید به‌گونه‌ای باشد که مردم نسبت به انقلاب بی‌تفاوت شوند و دیگر اینکه باید توجه داشته باشند که اعتقاد و باورهای ایمانی نسل جوان و امیدهای آینده انقلاب اسلامی باید سالم باقی بمانند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 5