آیت الله طبسی: حضرت زهرا ماهیت جریان نفاق را برملا کردند

عضو جامعه مدرسین با بیان این که حضرت زهرا ماهیت جریان نفاق را برملا کرد، عمده مشکلات جهان اسلام را ناشی از انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز جمعه در دوره آموزشی مبلغین اعزامی سوگواره یاس نبوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، با اشاره به نقش حضرت فاطمه زهرا(س) در معرفی چهره نفاق در جامعه اظهار داشت: حضرت زهرا (س) نقشه های توطئه گران را برملا کرد.وی ادامه داد: اگر مردم تابع امیرالمؤمنین(ع) و بعد از ایشان اهل بیت(ع) می شدند، جهان امروز آرام و با امنیت بود، اما متأسفانه جریان نفاق جلوی این کار را گرفت.آیت الله طبسی با اشاره به لزوم پرهیز روحانیت انقلابی از تجمل و اسراف به تبیین  ساده زیستی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) پرداخت و عنوان کرد: امام علی(ع) در زمان ورود به کوفه می فرمایند ای مردم بیایید و ببینید من چه چیزی با خودم به همراه دارم و مطمئن باشید در پایان کار جزء این اموال چیزی با خودم نخواهم برد که اگر غیر از این باشد به شما خیانت کرده ام.

وی با اشاره به جایگاه حضرت صدیقه طاهره(س) در معرفی درست ولایت و امامت در جامعه اسلامی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در این سال ها بر حقانیت حضرت علی(ع) تاکید کرده و این مهم را روشنگری می کردند و به همین جهت است که ایشان مدافع بزرگ ولایت نامیده شده اند.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: فریاد حضرت فاطمه(س) فراتر از فدک بود هر چند خواست ایشان در مورد فدک این بود که به مردم، ظالمان را نشان دهد و الا این خاندان هرگز دنبال زر و زیور دنیا نبودند با این که فدک حق طبیعی آنها بود.

و با بیان این که مذهب شیعه علیرغم خیانت ها و توطئه هایی که می شود طرفداران زیادی دارد، گفت: مذهب و منش اهل بیت(ع) تنها نیازمند تبیین است به همین جهت مبلغان در این عرصه وظیفه مهم و سنگینی بر دوش دارند.

آیت الله طبسی در ادامه با اشاره به هم زمانی ایام فاطمیه و دهه فجر و تقارن ایام شهادت حضرت زهرا(س) با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: زمینه تبلیغ سیره ائمه (ع) را انقلاب اسلامی انجام داده و باید قدردان این نعمت باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: باید حقایق انقلاب و اسلام ناب محمدی در جامعه تبیین شود تا مردم نیز به خوبی به اهداف مدنظر اهل بیت (ع) برسند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 1 =