عضو اتاق اندیشه ورز تبلیغ خراسان:شیعیان در دفاع از ولایت به حضرت فاطمه اقتدا کنند

حجت الاسلام فرازی نیا ولایتمداری را بزرگترین صفت فاطمیون دانست و گفت: حضرت فاطمه(س) تمام هستی خود را در راه دفاع از ولایت فدا کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام عباس فرازی نیا شامگاه امروز در مراسم سخنرانی رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان علاقه خاص خداوند نسبت به برخی از مومنان گفت: با وجود اینکه مومنان در آخرت رستگار می شوند اما برخی از آنان که لقب فاطمیون را دارا می باشند، مورد مهر و عطوفت بیشتر پروردگار قرار می گیرند. دلیل این علاقه خداوند به این دسته از مومنین، ارادت و علاقه آنان به حضرت فاطمه زهرا(س) است.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: در روایات آمده است که اولین فردی که به بهشت می رود حضرت فاطمه(س) هستند و مومنان ارادتمند و علاقه مند به ایشان نیز در زیر سایه ایشان قدم به بهشت می گذاردند. فاطمیون به عشق و ارادت خود به حضرت فاطمه(س) شرافت پیدا کرده اند.

وی عملکرد حضرت فاطمه(س) را الگو و اسوه فاطمیون دانست و خاطر نشان کرد: امام زمان(عج) در ابتدای صف فاطمیون هستند و در روایتی ایشان می فرمایند: «زندگی مادرم فاطمه زهرا(س) برای من الگو و اسوه است». این سخن به این معنا است که امام زمان(عج) تمام عمر طولانی خود را به همان عمر ۱۸ ساله و کوتاه حضرت فاطمه(س) اقتدا کرده و می کنند.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان روایتی از امام حسن عسکری(ع) تصریح کرد: ایشان می فرمایند: «ما امامان حجت خداوند بر خلائق هستیم و مادرمان حضرت صدیقه کبری(س) نیز حجت خداوند بر ما اهل بیت است».

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اقتدای فاطمیون به حضرت فاطمه(س) در مشکلات و گره های زندگی خود افزود: ایشان درباره مشکلات و سختی های دنیوی شیعیان می فرماید: «ای ارادتمندان به اهل بیت! زندگی خود را رنگ خدایی بزنید تا کور گره ها و مشکلات زندگی دنیایی شما باز شود. هر کس که در زندگی خود عمل خالصی را برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین خیر، صلاح و مصلحتش را برای او نازل می کند».

وی توصیه های حضرت فاطمه(س) را درمان همه درد های مادی و معنوی دانست و خاطر نشان کرد: ایشان حتی درباره دردهای جسمی به سلمان که دچار سردرد شده بود، فرمودند: «دعای نور را بخوان و به شیعیان ما بگو که اگر دردی داشتند آن را بخوانند تا دردشان درمان شود».

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه نشانه حب به اهل بیت(ع) اقتدا به کردار آنان است، گفت: حضرت فاطمه(س) در این رابطه می فرمایند: «کسی که ما اهل بیت را دوست دارد، باید به عملکرد ما اقتدا کند. عملکرد ما اهل بیت این است که همانگونه که بنده خداوند هستیم، فرزند صالحی هم برای پدر و مادر خویش هستیم».

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: ایشان در پاسخ به فردی که در زندگی دچار مشکل شده بود و از ایشان نسخه ای شفا بخش می خواست، فرمودند: «پابوس خاک پای مادرت باش». بزرگانی که به مقامات عالی رسیدند همواره در در طول زندگی خادم پدر و مادر شان بوده اند.

وی ولایتمداری را بزرگترین صفت فاطمیون دانست و خاطر نشان کرد: حیای حضرت فاطمه(س) به قدری بود که از نابینا رو می گرفتند. اما ایشان آن هنگامی که ضرورت دفاع از ولایت به میان آمد، سوار بر شتر و یا در مسجد از ولایت امیرمومنان(ع) دفاع می کردند و بزرگان مدینه را خطاب قرار می دادند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 6