ضرورت توجه به ایجاد خانواده اسلامی در جامعه

حجت الاسلام والمسلمین دعایی گفت: عظیم‌ترین نهاد اجتماعی خانواده است که اگر اصلاح شود، همه نهادهای اجتماعی را اصلاح می کند.نشست تخصصی با موضوع جایگاه زن در اسلام به همت موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام بخش خواهران و مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی صدف عفاف با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی، امروز در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سید محسن دعایی، مدیر عامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام با بیان این که دین اسلام دین فطرت است، گفت: اسلام نسخه جامع دینی است که همه هویت براساس نهاد خلقت انسان شکل گرفته است؛ چون فطرت نوعی از خلقت است.

وی با اشاره به این آیه قرآن که می فرماید:«فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنیفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتی‏ فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْها لا تَبْدیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ»، اظهار کرد: این آیه راهبردی است برای شناخت دین و پایگذاری خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است.

حجت الاسلام والمسلمین دعایی افزود: اگر انسان شخصیت و راه خود را در مسیر دین حنیف پایه گذاری کند در پیمودن مسیر مصونیت دارد و براساس این آیه این برنامه ریزی برای حرکت به سمت دین براساس فطرت الهی است.

مدیر عامل مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام تصریح کرد: خلقت خداوند به گونه ای است که اگر فطرت انسان با این مسیر تعالی که خدا تعیین کرده است، هماهنگ شود انسان بدون افتادن در دره های خطرناک و‌ مکاتب غیر الهی می تواند با حرکت بهینه به مقصد خود که لقای خدا است، شرفیاب شود.

وی به اصلاح نهادهای اجتماعی به ویژه نهاد خانواده در چله دوم انقلاب تأکید کرد و گفت: در چله دوم انقلاب باید تمدن سازی کرده و آماده برای این که انقلاب را تقدیم ولی عصر(عج) کنیم بنابراین همه نهادها باید اسلامی شوند که عظیم‌ترین نهاد خانواده است که اگر اصلاح شود می تواند همه نهادهای اجتماعی را اصلاح می کند.

حجت الاسلام والمسلمین دعایی با اشاره به فعالیت موسسه فرهنگی و تحقیقاتی صدف عفاف، اظهار کرد: در این موسسه محققانی تربیت اسلامی و نگاه اسلام در مورد خانواده را مورد بررسی و تحلیل قرار داده و درسنامه هایی را تهیه کرده اند و به زوج های جوان تدریس می شود تا فرهنگ فاطمی و تربیت اسلامی در خانواده ها ترویج شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 12