قانون بانکداری بدون ربا سال آتی به مجلس می آید|دغدغه بزرگان دینی رفع می شود

عضو ناظر مجلس در شورای فقهی بانکها از بررسی قانون بانکداری بدون ربا در ابتدای سال آتی با هدف اصلاح نظام بانکی و رفع دغدغه های مراجع و علما خبر داد.حجت الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه اخیر شورای فقهی بانک‌ها گفت: جلسه اخیر شورای فقهی بانک‌ها در شهر قم با حضور سه نفر از فقها حجج اسلام والمسلمین موسویان، رضایی و نظری برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه برخی از احکامی که در قانون جدید بانکداری قرار است گنجانده شود، از نظر فقهی مورد بررسی قرار گرفت. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی ابعاد مختلف قانون بانکداری جدید، عنوان داشت: نحوه سپرده گیری بانکها، شیوه تسهیلات دهی بانک‌ها و موضوع بسیار مهم جرایم تاخیر مورد بحث و بررسی جدی قرار گرفت.

عضو فراکسیون روحانیت پارلمان با تاکید بر لزوم توجه جدی به موضوع «جرایم دیرکرد»، ابراز داشت: در حال تلاش هستیم در خصوص جرایم دیرکرد قانونی را به تصویب برسانیم که دغدغه مراجع تقلید و علما بر طرف شود و دیگر شبهه شرعی در این موضوع ایجاد نشود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم سازوکاری ایجاد کنیم که افراد نتوانند از زیر بار پرداخت اقساط خود شانه خالی کرده و ضرر را متوجه سیستم بانکی کشور کنند. در همین راستا قطعا سیستم‌های تنبیهی پیش‌بینی خواهد شد.

عضو ناظر مجلس در شورای فقهی بانک‌ها تاکید کرد: در راستای سیستم بانکداری بدون ربا تلاش می‌کنیم قانونی را به تصویب برسانیم که نگرانی‌های شرعی در آن کاملا بر طرف شود.

حجت الاسلام حسین زاده بحرینی در پایان در پاسخ به این پرسش که قانون مذکور چه زمان به صحن علنی می‌آید، اظهار داشت: قانون بانکداری بدون ربا چند وقتی است که تدوین شده، اما برای بررسی بیشتر این قانون باید جلسات متعددی برگزار شود و احتمالا اوایل سال آینده این قانون در صحن مجلس مطرح شود. 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 7 =