سازندگان بمب اتمی جهل را بالا می برند | علم استعماری جایی در اسلام ندارد

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که علم باید سعادت بشر را تأمین کند، گفت: علمی که سبب استعمار، استثمار و ظلم کردن به دیگران شود در اسلام مطلوب نیست.حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در مراسم رونمایی از مجموعه گلشن ابرار با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: مقام علم و دانش برای همه روشن است و در اهمیت علم همین کافی است که قرآن مجید علم و مشتقات آن را حدود ۷۸۰ بار تکرار می کند.

وی افزود: خداوند منان عالم را از نظر درجه بالا می برد، خدای متعال درجه دوگروه افراد با ایمان و افراد عالم را بالا خواهد برد، البته علمی که در اسلام مطرح است علمی محسوب می شود که مایه کمال انسان ها باشد اما علمی که جنبه تخریبی دارد در اسلام مطلوب نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: غرب به دنبال علم است اما علمی که سعادت انسان را تأمین کند بلکه برای تملک و عیش و نوش است،  در اسلام علمی مطلوب است که برای بشر سعادت آفرین باشد.

وی ادامه داد: علم و ایمان باید در کنار هم باشند تا انسان را به کمال و سعادت برسانند؛ بنابراین کسانی که بمب های اتمی می سازند تصور نکنند که علم را بالا برده اند بلکه سبب بالا رفتن جهل شده اند چرا که کار آن ها جنبه تخریبی دارد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که علم باید سعادت بشر را در دنیا و آخرت تأمین کند، ابراز داشت: علمی که سبب استعمار، استثمار و ایجاد قدرت برای ظلم کردن به دیگران شود در اسلام مطلوب نیست.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فعالیت های علمای دینی در حفظ اسلام عنوان کرد: علمای اسلام بعد از پیامبر و اهل بیت(ع) قلم به دست گرفتند و به وسیله قلم و بیان اسلام را حفظ کرده اند، با وجود این که آثار بسیاری وجود دارد اما هنوز علمای شیعه به خوبی در جهان شناخته نشده اند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شیعیان باید علمای خود را معرفی کنند تا همه بدانند که شیعه اسلام تحریف نشده است، شیعه علمایی داشته که از قلم افتاده یعنی نه تاریخ نوشته و نه در ذهن ها مانده است، در زمان علامه حلی ۴۰۰ مجتهد وجود داشته اما نهایتا ۵۰ نفر را معرفی کرده اند و آثاری از دیگران نیست و حکومت ها به شیعه ستم کردند.

وی با اشاره به جایگاه علمی زنان اضافه کرد: گاهی برخی تصور می کنند برتری زن در این است که آرایش کرده و خودنمایی کند در حالی که چنین کارهایی کمال نیست و زن می تواند به جایگاه های بالایی دست پیدا کند.

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر معرفی شیعه و علمای آن به جهانیان گفت: آثار شیعه باید معرفی شود تا مردم جهان برتری های شیعه را بدانند و به خوبی با شیعه آشنا شوند.

وی همچنین با تبریک سالروز ولادت پرخیر و برکت حضرت زهرا(س) و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت زهرا(س) را تثبیت کننده شیعه دانست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 8