سپاه پاسداران و دولت در کنار هم مشکلات کشور را حل کنند

حضرت آیت الله علوی گرگانی با انتقاد از عدم توجه مسؤولان به تذکرات رهبری و مراجع، از دولت و نهادهای کشور خواست که برای حل مشکلات کشور اهتمام کنند.حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با سردار سید ضیاءالدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که باید هر ارگانی وظایف خود را به خوبی انجام دهد، اظهار داشت: اگر ارگان های فعال در کشور دست به دست هم دهند و به هم کمک کنند کارها به خوبی انجام خواهد شد.

وی افزود: در روایات ما دستور داده شده که به یکدیگر کمک کنید و تنها به فکر خود نباشید، از این رو دولت و سپاه باید همیشه کنار هم باشند، چراکه می دانید یک کشور مثل پنج انگشت است که اگر در کنار هم قرار بگیرد مشت می شود و دشمن را دور می کند ولی ضربه زدن به دشمن با یک انگشت موجب شکستن خود انگشت می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم محرومیت زدایی در کشور به صورت کامل خاطرنشان کرد: هرچیزی با ضدش شناخته می شود وقتی در کشور کارهایی روی زمین مانده معلوم می شود عده ای کم کاری کرده اند ولی اگر با هم همکاری کنید بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

وی تصریح کرد: بله اصل اساسی و مرکزی سپاه حفظ امنیت داخلی و خارجی به ویژه حفاظت از مرزهای کشور است ولی در حال حاضر که آرامش داریم و جنگی در کار نیست، این نهاد بزرگ می تواند به اموری بپردازند که موجب خدمت به جامعه است ولی به شرطی که دولت هم با شما همکاری کنند ولی در غیر این صورت کار دو طرف ضعیف پیش می رود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: اگر ما قوت و قدرت داشته باشیم چند برابر ترقی خواهیم کرد ولی اگر هرکسی فقط به فکر خودش باشد کاری پیش نمی رود؛ یکی از معضلات کشور در وضعیت کنونی این است که شنوایی مطالب در مدیران بالادستی کم شده است، پیش ما می آیند تصدیق می کنند، بله بله می گویند ولی وقتی از پیش ما می روند کاری انجام نمی دهند.

وی تأکید کرد: انتظار رهبری بزرگوار و مراجع این است که صحبت هایی که می گویند مسؤولان جامه عمل بپوشانند تا بدانیم که دولت هم دولت ما است، در کشور مشکلات زیادی وجود دارد که باید حل شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم رسیدگی مسؤولان به مردم به ویژه مستضعفین را انتظار بزرگان و مراجع حوزه و رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب خودشان فرمودند ما هرچه دستور می دهیم در ارتباط با محرومیت زدایی از قم اقدام شود، ولی کاری صورت نمی گیرد؛ چرا باید بعد از چهل سال هنوز قم شهری نمونه در کشور نشده باشد؟ علت آن همان کم لطفی هایی است که صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ان شاءالله با همت شما و سایر مسؤولان کشور بتوانیم محرومیت مناطق مختلف کشور را از بین ببریم به ویژه از نظر علمی در کشور پیشرفت های چشم گیری داشته باشیم چون مطابق روایات ما جامعه ای که از علم بی بهره باشند در حقیقت مرده هستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 9