محرومیت زدایی در دستور کار مسؤولان باشد | اجازه نفوذ به دشمن ندهیم

حضرت آیت الله سبحانی بر محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور و رسیدگی به نیازمندان تأکید کرد و خواستار مقابله جدی با نفوذ دشمن در کشور شد.حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید چهارشنبه شب در دیدار رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر تقویت اعتماد مردم به سازمان اوقاف گفت: در گذشته مردم کمتر به اوقاف اعتماد داشتند و موقوفات را در اختیار آن قرار نمی دادند اما خوشبختانه امروزه اینگونه نیست.

وی افزود: وقف از سنت ها و احکام الهی مهم است که در جامعه تأثیرات بسیاری می گذارد و نباید در جامعه اسلامی مظلوم باشد بلکه باید به عنوان یک فریضه مهم الهی احیا شده و کارها ساماندهی و ثبت شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که موقوفات در زمینه های گوناگون به ویژه موقوفات حوزوی باید احیا شود، بر ضرورت تقویت استقلال حوزه تأکید کرد و اظهار داشت: باید اقدامات اساسی انجام شود تا حوزه کاملا از دولت بی نیاز باشد.

وی با تأکید بر این که مقابله با تبلیغات سوء دشمنان ادامه داد: گاهی فضاسازی هایی درباره بودجه حوزه می شود که نادرست است، باید کاری شود که تا حوزه کاملا مستقل و بی نیاز از جای دیگر باشد.

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر این که امامزادگان باید جنبه فرهنگی داشته باشند، ابراز داشت: در تمام امامزادگان به ویژه امامزادگانی که مردم در آن رفت و آمد بیشتری دارند باید یک عالم آگاه وجود داشته باشد و برنامه های فرهنگی آن تقویت شود.

وی عنوان کرد: بنا بر تأکید رهبر معظم انقلاب بقاع متبرکه و امامزادگان باید قطب های فرهنگی کشور تبدیل شوند و مردم از این بقاع نهایت بهره دینی و فرهنگی را ببرند؛ بنابراین این بقاع متبرکه باید دارای روحانی مستقر آگاه باشند.

این مرجع تقلید همچنین بر محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور و رسیدگی به نیازمندان تأکید و خاطرنشان کرد: مناطقی مانند جنوب کشور نیازمند حمایت و توجه بیشتر هستند و این توجه باید صورت گیرد تا ضمن رفع نیازهای مردم، به دشمن اجازه نفوذ داده نشود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 2 =