مردم به سختی گذران زندگی می کنند | مسؤولان برای حل معیشت تدبیر کنند

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به گرانی های سرسام آور از مسؤولان خواست در آستانه سال جدید هرچه سریعتر برای رفع دغدغه های معیشتی چاره اندیشی کنند.حضرت آیت الله حسین  نوری همدانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ربا را یکی از بزرگترین گناهان دانست و گفت: بر اساس روایات خبیث ترین و پلیدترین کسب ها از طریق ربا است.

وی افزود: ربا دارای مفاسد فراوانی است که آسیب های جدی به جامعه وارد می کند،  نتیجه رباخواری در همین دنیا ظاهر خواهد شد و نتیجه این کار در جامعه دیده می شود، اگر ربا حلال بود مردم تجارات را رها می کردند و اقتصاد جامعه دچار مشکل می شد اما مردم باید ربا را رها کرده و تجارت کنند تا اقتصاد جامعه فعال باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به عواقب سنگین رباخواری در دنیا و آخرت اظهار داشت: گاهی انسان درانجام گناهان جری می شوند و خود را به تباهی می کشاند.

این مرجع تقلید در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اجرا و تقویت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ادامه داد: هیچکس نباید نسبت به این فریضه الهی بی تفاوت باشد بلکه باید تکلیف شرعی خود را به درستی انجام دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی به گرانی های افسار گسیخته در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: مردمی که جزء اقشار متوسط و پایین هستند دچار مشکلات جدی شده اند و به سختی گذران زندگی می کنند.

وی عنوان کرد: بسیاری از گرانی ها مربوط به دلار نیست و تولید داخل به شمار می رود اما مشاهده می کنیم که به صورت سرسام آوری افزایش قیمت پیدا کرده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات به دلار و تحریم ها مربوط نمی شود و عدم نظارت ها باز می گردد، برخی مسؤولان می گویند که برای شب عید شیرینی و میوه فراهم کردیم در حالی که معیشت مردم تحت فشار است و ابتدا باید به نیازهای مهمتر آن ها رسیدگی کنند و سپس دم از شیرینی شب عید بزنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 5