۴۰ سال آینده را فساد و انحراف تهدید می‌کند/ جوانان مراقب مسؤولان باشند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۴۰ سال آینده را فساد و انحراف تهدید می‌کند و جوانان باید مراقب این مسؤولان باشند که با فسادهای شخصی به آرمان‌ها و ارزش‌ها لطمه وارد نکنند.حسن رحیم‌پور ازغدی در جلسه تبیین بیانیه «گام دوم انقلاب» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در طول این ۴۰ سال کارهایی برای براندازی نظام و انقلاب انجام شد، اما پیروزی‌های انقلاب فوق‌العاده بزرگ بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مرحله دوم که تمدن‌سازی با استانداردهای بالای اسلامی است، باید به دست نسل چهارم انقلاب صورت بگیرد و از این موضوع می‌توان به عنوان حادثه بی‌نظیر تاریخی یاد کرد، چراکه در این ۴۰ سال کارهای عظیمی صورت گرفته، اما باید کارهای بزرگ‌تری صورت پذیرد.

وی به شکست‌های برخی از انقلاب‌های عربی در چند سال اخیر اشاره و عنوان کرد: در همین ۵ سال چند شبهه انقلاب صورت گرفت و شکست خورد، اما نهضت انقلاب با شرق و غرب جنگید؛ باید بدانید که ۴۰ سال دوم انقلاب، ۴۰ سال فکرهای اساسی است و دلیل این موضوع آن بوده که موجودیت ما تثبیت شده است.

رحیم پور ازغدی به لزوم ریشه‌کن شدن مشکلات در قوه‌های حکومتی اشاره و تصریح کرد: باید کاری کنیم در پایان دهه پنجم در سه قوه کشور هیچ مشکلی وجود نداشته باشد؛ در نظام مالی، گمرک و مالیاتی یک نگاه انتقادی به گذشته بدون غرب‌گرایی و بدون چپ‌زدگی افراطی و رؤیابافی صورت گیرد تا بتوانیم مسیر پیشرفت را با سرعت و به خوبی طی کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که در دهه‌های آینده نباید شاهد سقوط آزاد خانواده‌ای در حوزه اقتصادی باشیم، متذکر شد: تا قبل از ظهور، شاهد عدالت مطلق نخواهیم بود، حتی انقلاب اسلامی در ایران نیز این کار را نمی‌تواند انجام دهد، اما اینکه به عدالت نمی‌رسیم به ما اجازه تنبلی و کوتاهی نمی‌دهد، نبرد عدالت بی‌پایان است و هر روز باید به هرچه بیشتر به عدالت پرداخت.

وی تاکید کرد: هر که ادعای عدالت مطلق کند دروغ‌گو است، اما نباید نتیجه گرفت که هیچ‌کس برای عدالت نسبی هم نمی‌تواند بجنگد و کسانی که منتظر عدالت مطلق هستند، نباید در این مسیر راضی شوند.

رحیم‌پور ازغدی  اظهار کرد: چون توقع ما بالا است و عدالت علی(ع) را مد نظر داریم، همیشه ظالم هستیم، آمار زبان دارد و به ما این را می‌گوید، تحولات بزرگی در جابجایی ثروت پس از انقلاب اسلامی صورت گرفته و بزرگ‌ترین جابجایی طبقاتی در ایران اتفاق افتاده و بسیاری از روستانشینان به قشر متوسط جامعه پیوسته‌اند که این‌ها موفقیت‌های کوچکی نبوده است.

گام‌های بلندی در مسیر عدالتخواهی برداشته شده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: گام‌های بلندی در مسیر عدالت‌خواهی صورت گرفته که قابل انکار نیست، آمارها نشان‌دهنده این است که تلاش برای اجرای عدالت طولانی است و این واقعیت را باید بپذیریم که اجرای عدالت زمان‌بر و نسبی است، آمارهای انقلاب منت بر محرومین نیست، بلکه ادای رسالت به محرومین بوده، اما همیشه در حوزه بیان آمارهای خدمتی ظلم‌های بسیاری به انقلاب اسلامی شده است.

وی با اشاره به اینکه فقر در حال زاد و ولد است، اما مبارزه با فقر پایان ندارد و این انقلاب با دو فقر طبیعی و ساختگی در حال مبارزه است، ادامه داد: به همین جهت باید قبل از انقلاب را به دقت مورد بررسی قرار داد؛ متاسفانه اکنون مسؤولی داریم که خودش می‌گوید، یک هزار میلیارد ثروت دارد، به همین جهت به شدت باید مراقب آن باشیم در انقلاب اسلامی و در لایه‌های اصلی انقلاب لیبرالیسم نفوذ نکند و این خطر نیز برای انقلاب قابل‌انکار نیست.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه کسانی داریم که حزب‌اللهی گدا بوده‌اند اما اکنون لیبرال شده‌اند، اضافه کرد: برخی خطرها همیشه به دنبال بعضی مسؤولان بوده است؛ ممکن است کسانی ولی فقیه قلابی بیاورند و اسلام آمریکایی را ترویج دهند، اما ما باید مراقب باشیم و معیارهای انقلاب را رعایت کنیم، دلیل این بیانیه نیز این است که مراقب کسانی باشیم که می‌خواهند به اسم اعتدال دستگاه فکری امام (ره) را زیر پا بگذارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رهبر معظم انقلاب اسلامی را جزء زاهدترین افراد دانست و تصریح کرد: رهبر انقلاب از بیت‌المال حقوقی نمی‌گیرد و غالب مدیران کشور سالم‌ هستند، اما قاطعیت برخورد با مفسدان گاهی کم است، اما در هیچ جای دنیا این‌گونه نیست و فساد سیستماتیک در آن‌ها وجود دارد که این نشان‌دهنده صحت کاری در حاکمیت انقلاب است.

۴۰ سال آینده را فساد و انحراف تهدید می‌کند

وی با بیان اینکه ۴۰ سال آینده را فساد و انحراف تهدید می‌کند و جوانان باید مراقب این مسؤولان باشند که با فسادهای شخصی به آرمان‌ها و ارزش‌ها لطمه نزنند، تصریح کرد: اگر این مراقبت صورت نگیرد، انقلاب اسلامی منحرف می‌شود و جایش را به حکومت فاسد می‌دهد.

رحیم پور ازغدی افزود: انقلاب نباید با اشرافی‌گری حاکمیت مختلط شود، چندین پست اگر خالی بماند بهتر از این است که مدیر اشرافی جامعه را هدایت کند؛‌ امروز جامعه نیازمند جابجایی نسلی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: فرهنگ جهادی باید در میان جوانان و در نسل ما احیا شود، در این بازنگری باید به خودمان رحم نکنیم و در خدمت‌رسانی حتی یک خانواده نیز فراموش نشود.

وی به اهمیت اخلاق اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی باید ضد اخلاق را تضعیف کند، نباید بگذاریم جهنمی‌ها مردم را به زور به جهنم ببرند، باید جامعه را از فساد نجات دهیم و شیب جامعه را به بهشت ببریم و کمک کنیم راه بهشت هموارتر شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 16