مدیر حوزه علمیه خراسان تأکید کرد؛ لزوم مرجعیت علمی حوزه های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی گفت: حوزه باید در عرصه های مختلف دارای مرجعیت علمی باشد تا توانمند بوده و بتواند پاسخگوی جامعه باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان امروز در مکتب نرجس و در جمع طلاب خواهر، به ویژگی های حضرت فاطمه(س) و اقدامات تحولی پیش روی حوزه علمیه خراسان در راستای اجرای بیانیه رهبری در گام دوم انقلاب اشاره کرد.

وی با اشاره به ویژگی های والای حضرت زهرا(س) اظهار کرد: حضرت سردار سرافراز خیمه ولایت؛ اسطوره مقاومت، ایستادگی و ‌صبوری در مسیر تحقق آرمان هایی ولایی؛ الگوی بی نظیر و تمام عیار انسان به عنوان خلیفه خدا بر روی زمینه و الگوی تمام عیار زن، مادر همسر است که این ویژگی ها برای جهانیان شناخته شده است اگر چه برخی کتمان می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی به رسالت مسلمانان در پیروی از سیره اهل بیت(ع) تاکید و ابراز کرد: امید که ما به عنوان فاطمیون و علویون و شیعیان حضرت علی(ع) مسیر و آرمان این بزرگواران را دنبال و در تحقق آرمان ها یعنی ظهور حضرت مهدی(عج) بکوشیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به بیانات رهبری در خصوص گام دوم انقلاب، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فعالیت های تحولی افق پیش رو برای سالیان آینده را مشخص کرده است که ما گام اول که زمینه ساز حرکت های تحولی است را برداشته و باید در گام دوم با حرکت های تحولی و جهادگرایانه در جهت مطالبات رهبری و جامعه تمدنی قدم برداشته و مقدمات ظهور را فراهم کنیم.

وی به مرجعیت علمی در حوزه های علمیه تاکید و ابراز کرد: حوزه باید در عرصه های مختلف از جمله آموزش، پژوهش، فرهنگی و تبلیغ دارای مرجعیت علمی باشد تا بتواند توانمند بوده و پاسخگوی جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی افزود: بنا به فرمایش رهبری اگر حوزه خمود و غیر متحول باشد، کسی به آن اعتنا نمی کند بنابراین مرجعیت علمی در عرصه های مختلف در حوزه علمیه ضرورت است و فقهای ما در طول تاریخ حرکت های نوآورانه داشته اند و پس از انتصاب شورای عالی حوزه علمیه خراسان از سوی رهبری نیز فعالیت های جهادی در این راستا در حوزه علمیه خراسان انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه به فعالیت های تحولی حوزه علمیه خراسان بعد از انتصابات رهبری اشاره و تصریح کرد:  در عرصه آموزش کارهای فاخر، تحولی و کم‌نظیر انجام شده است و کارآمدی نسبت به مقتضیات زمان و جامعیت در این عرصه مورد توجه قرار گرفته است همچنین جامعیت نظام آموزشی از اهداف ما است تا نظام آموزشی ما از مقطع  پیش حوزوی تا اجتهاد شود.

وی ساماندهی پژوهشگران را از اقدامات تحولی دیگر حوزه علمیه خراسان بیان و ابراز داشت: زیربنای فقاهت و هر کار تحولی پژوهش است بنابراین نسبت به ساماندهی پژوهشگران اقدام کرده و سامانه پژوهشگران راه اندازی شد و در فراخوان این حوزه علمیه ۲۶۰۰ نفر شرکت کرده و حدود ۶۵۰ پژوهشگر پذیرفته شده اند.

 حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی به فعالیت طلاب در فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات در جنگ نرم دشمن تأکید کرد و گفت: جنگ، جنگ است در هر جنگی باید با سلاح‌ خود آن مبارزه کنیم و با توجه به آیات قرآن، امروز اگر کسی برای راحتی خود پشت به فضای مجازی کند، مورد غضب خدا قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که  ۵۰۰ طلبه در سامانه فضای مجازی حوزه علمیه ثبت نام شده و دوره های آموزشی برای آن ها برگزار شده است، خاطرنشان کرد: تلاش اسلام ستیزانه دشمنان اسلام را چه کسانی پاسخ باید بدهند؟ بنابراین با توجه به مقتضیات زمان و امکانات رسانه ای باید در فضای مجازی حرکت جهادی داشته و پاسخ به شبهات را بدهیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه با بیان این که استکبار این آرزو که روحانیت از مردم جدا شوند را به گور ببرند، به برنامه های حوزه علمیه خراسان در راستای گام دوم انقلاب با توجه به بیانات رهبری اشاره کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 8 =