آیت‌الله وحید خراسانی: عظمت امام هادی علماً و عملاً عقل متبحرین علوم را مبهوت می‌کند

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی یکی از وظایف مهم طلاب علوم دینی را معرفت نسبت به ائمه اطهار(ع) ذکر کرد و گفت: راه معرفت امام این است که باید به علم اهل بیت(ع) عارف بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس تفسیر خود که در ‏مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به ایام شهادت امام هادی(ع)، گفت: امام هادی(ع) کسی است که عظمت ایشان علماً و عملاً عقل متبحرین علوم را مبهوت می‌کند.

وی یکی از وظایف مهم طلاب علوم دینی را معرفت نسبت به ائمه اطهار(ع) ذکر کرد و ابراز داشت: راه معرفت امام «انما یعرف الامام بالعلم» است، باید به علم اهل بیت(ع) عارف بود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که از علم امام و اجابت دعوت امام معرفت مطلوبه حاصل می‌شود، اظهار کرد:‌ متأسفانه عمر ما گذشت و در معرفت ائمه اظهار(ع) غور نکردیم.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به این‌که اساس دین سه کلمه معرفه الله،‌ معرفه رسول‌الله و معرفه خلیفه‌الله است، افزود:‌ علم اولین و آخرین در این سه بیان نهفته است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با استناد به روایتی وظایف مخلوق در برابر خالق را مورد توجه قراد داد و گفت: هر کسی از خدا بترسد و او را بپاید همه از او می‌ترسند و او را می‌پایند.

وی با بیان این‌که هر کسی در مقام عمل مطیع خدا شد مطاع است، ابراز کرد: اگر وحدت در تقوا پیدا شد و رسید به وحدت در اطاعت خدا، مطاع می‌شود.

استاد برجسته تفسیر قرآن ادامه داد: کسی که اطاعت خالق کند از سخط مخلوق بیم و هراسی ندارد./






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 8