جامعه‌المصطفی؛ نماد و سنبل همزیستی ادیان و مذاهب است

«علی بادارا کامارا»، سفیر سیرالئون در ایران، ضمن حضور در جامعه‌المصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.حجت‌الاسلام والمسلمین‌ علی عباسی، رئیس جامعهالمصطفی در دیدار «آقای علی بادارا کامارا» سفیر سیرالئون در ایران، ضمن خیرمقدم و خوش‌آمدگویی، با بیان این که قم، بین‌المللی‌ترین شهر فرهنگی و مذهبی ایران شناخته می‌شود، اظهار داشت: حوزه علمیه قم، بزرگ‌ترین حوزه علمیه ایران است که نقش مرکزیت حوزه‌های علمیه دیگر شهرها را برعهده دارد.

وی با بیان این که جامعهالمصطفی به عنوان بخش بین‌المللی حوزه‌های علمیه، از نظر سازمانی مجموعه‌ای مستقل شناخته می‌شود، اذعان داشت: در جامعه‌المصطفی، بیش از پنجاه‌هزار نفر در حال تحصیل و فراگیری علوم انسانی، اسلامی و مطالعات فرهنگی و زبان شناسی هستند.

رئیس جامعهالمصطفی ضمن ارائه گزارشی از حضور دانش‌پژوهان سیرالئونی در جامعهالمصطفی، توجه به وحدت اسلامی و همکاری مذاهب و ادیان را از مهم‌ترین تأکیدات جامعه‌المصطفی به دانش‌پژوهان دانست و یادآور شد: نمایندگی‌های جامعه‌المصطفی نه تنها میزبان دانش‌پژوهانی از مذاهب مختلف اسلامی هستند، بلکه پیروان ادیان، به ویژه مسیحیت نیز در نمایندگی‌های جامعه‌المصطفی حضوری فعال دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که بخش قابل توجهی از دانش‌پژوهان نمایندگی افغانستان را برادران اهل سنت تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: نمایندگی جامعه‌المصطفی در استان گلستان، یکی از موفق‌ترین نمایندگی‌های المصطفی و میزبان دانش‌پژوهانی با ملیت‌ها و مذاهب مختلف است.

وی با تأکید بر این که قم و جامعه‌المصطفی، نماد و سنبل همزیستی مذاهب و ادیان است، خاطرنشان کرد: قانون‌پذیری، توجه به مصالح سرزمینی و رعایت قوانین کشورها، از مهم‌ترین تأکیدات و سفارش‌های جامعه‌المصطفی به دانش‌پژوهان به شمار می‌رود.

رئیس جامعهالمصطفی ضمن اشاره بر ارتقای سطح کیفی حوزه‌های آموزشی در جامعهالمصطفی، با بیان این که توجه به بنیه‌های اخلاقی دانش‌پژوهان، از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌های جامعه‌المصطفی است، ابراز داشت: جامعه‌المصطفی با عضویت در اتحادیه‌های بزرگ دانشگاهی و بین‌المللی، همواره، از همکاری علمی با دانشگاه‌های بین‌المللی استقبال می‌کند.

وی با بیان این که جامعه‌المصطفی با بیش از هفتاد دانشگاه داخلی و بین‌المللی تفاهم‌نامه همکاری امضا نموده است، اذعان داشت:دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی، بهترین حلقه اتصال علمی و فرهنگی دو کشور به شمار می‌روند.

«آقای علی بادارا کامارا»، سفیر سیرالئون در ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از میزبانی جامعه‌المصطفی از دانش‌پژوهان این کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به درصد بالای بی‌سوادی در سیرالئون، جامعهالمصطفی می‌تواند با ایفای نقش در این حوزه، حضوری پررنگ‌تر و مؤثر در ارتقای سطح دانشی مردم این کشور داشته باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 7