فعالیت ها و تصمیم گیری های جامعه باید منطبق با مبانی دینی باشد

حضرت آیت الله نوری با بیان اینکه انسان نمی تواند نسبت به آثار اعمال خود بر جامعه بی تفاوت باشد، تأکید کرد که فعالیت افراد و جامعه باید منطبق بر مبانی دینی باشد.حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در درس خارج خود با بیان این که در اسلام برای اعمال خوب و بد انسان درجاتی تعیین شده است، گفت: همه اعمال و خوبی ها و بدی ها یکسان نیستند و درجاتی دارند.

وی افزود: انسان باید به تکلیف و مسؤولیت خود در دنیا و اعمالی که انجام می دهد توجه داشته باشد و بداند که اعمالی مانند ربا از شدیدترین بدی ها و گناهان محسوب می شود، قرآن کریم می فرماید جهاد انسان هم مراتبی دارد و کسانی که قبل از فتح و بعد از آن به همراه پیامبر(ص) به جهاد پرداختند مساوی نیستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: امثال نواب صفوی ها که قبل از انقلاب به جهاد پرداختند و با طاغوت مبارزه کردند اجر بسیاری دارند، در زمان پیامبر هم کسانی قبل از فتح همراه پیامبر اسلام(ص) بودند تا اسلام را تثبیت کنند اما عده ای بعد از تثبیت اسلام وارد جهاد شدند که با گروه نخست مساوی نخواهند بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با استناد به روایات و با بیان این که ربا از گناهان کبیره بوده و ظلم است، اظهار داشت: ربا از شدیدترین گناهان و مورد نهی آیات و روایات است که آثار سوئی بسیاری برای جامعه خواهد داشت.

وی ادامه داد: انسان نمی تواند نسبت به آثار اعمال خود در جامعه و بر افراد بی تفاوت باشد، بلکه کار و اعمال او باید منطبق بر مبانی دینی باشد تا دیگران آسیب نبینند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 12