دفاع مراجع و حوزه های علمیه از سپاه

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا را محکوم کرد و آن را نشانه شکست دشمن دانست.جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا را محکوم کرد و آن را نشانه شکست دشمن دانست.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

درود خدا بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه‌های مختلف مبارزه و علی‌الخصوص در میدان جنگ علیه تروریست‌های داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در عراق، سوریه و…، شکست‌های سهمگینی به طرح‌ها و نقشه‌های آمریکایی – صهیونیستی وارد کرده و کینه و عداوت این ابر تروریسم‌های جهان را برانگیخته است.

دولت یاغی آمریکا در پی ایجاد موج جدید تلاش‌ها برای فشار به جمهوری اسلامی ایران در اقدامی خصمانه نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرارداد که این امر اوج حماقت و رذالت هیئت حاکمه آمریکا و ضعف و سردرگمی استکبار در برابر اراده‌ی ملت ایران را نمایان می‌کند.

این ایده و اقدام مذبوحانه در حالی از سوی دولت آمریکا طرح و اجرا می‌شود که ایجاد و تجهیز اکثر گروه‌های تروریستی در اقصی نقاط جهان با هدایت و فرماندهی دولت مستکبر آمریکا صورت گرفته و افکار عمومی جهان این حقیقت را به‌خوبی می‌داند و در مقابل آنها سپاه پاسداران و سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منظر کشورهای منطقه در اوج عزت و اقتدار هستند و این تحرکات کوته‌بینانه مانع از حرکت پویا و قدرتمند آن‌ها نخواهد شد.

رزمندگان سلحشور و انقلابی سپاه پاسداران مدال افتخار محبوبیت مردمی را دارند و این رابطه عمیق ملت و نیروهای مسلح قدرت و اقتداری حقیقی به توانمندی‌های نظامی ایران داده که هیچ تحریم و تهدیدی توان ایستادگی در مقابل این قدرت مردمی را ندارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تبریک و تهنیت ولادت باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و بزرگداشت روز پاسدار و تقدیر و تشکر از اقدام متقابل دولت و مجلس در برابر نظام تروریست پرور آمریکا اعلام می‌دارد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطعی به این اقدام آمریکا خواهد داد که مقدمه‌ای برای دیگر شکست‌های آمریکا شود و خواب‌های جبهه استکبار را به کابوسی هولناک بدل خواهد نمود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

ترامپ چه کاره است که سپاه را تروریست اعلام کند/ دشمن از شکست ها کلافه است

حضرت آیت الله نوری نسبت به تلاش دشمنان برای تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران واکنش نشان داد و این تصمیم را نشان از سرخوردگی، شکست و کلافگی آنان دانست.

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید دیدار جمعی از پاسداران استان قزوین نسبت به تلاش دشمن برای تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد و این تصمیم را نشان از سرخوردگی، شکست و کلافگی دشمنان دانست.

وی افزود: آمریکا می خواهد سپاه و حزب الله را تروریست معرفی کند که نشان دهنده پریشانی ترامپ است، پاسداران مجاهد بوده و مقربان درگاه الهی هستند، خود ترامپ و آمریکایی تروریست به معنای واقعی کلمه هستند که هرجا پا گذاشتند جز تخریب و جنایت چیزی ندیدیم، ترامپ چه کاره است که بخواهد سپاه را تروریست اعلام کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که فعالیت پاسداران در جهت عزت و عظمت اسلام و انقلاب است، اظهار داشت: سرداران سپاه هم هشدارهای لازم را درباره این تصمیم خبیثانه اعلام کردند؛ ایران اسلامی قدرت فراوانی دارد که در صورت تجاوز دشمن پاسخی قاطع خواهد داد.

وی با تجلیل از ورود جهادی نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران در همه عرصه ها برای خدمت به اسلام و انقلاب خاطرنشان کرد: اگر کمک نیروهای مسلح ایران به ویژه سپاه نبود، عراق و سوریه نمی توانستند بر توطئه دشمنان در ایجاد و حمایت داعش پیروز شوند.

این مرجع تقلید در ابتدای سخنان خود با با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اسلام دارای ابعاد مختلفی است که باید برای آن ها کادر سازی شود، در بعدی که عزت و عظمت اسلام باید حفظ شود جمعیت جهادگران به وجود آمده است.

وی افزود: حضرت امام می فرماید خداوند هر پیامبری را که خداوند برانگیخت دو قدرت کتاب هدایت و جهاد را در اختیار داشت، تمام خوبی ها در سایه جهاد است و در اسلام جهاد هیچگاه تعطیل نمی شود و باید روحیه جهادی را در همه ابعاد پیگیری کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که جامعه اسلامی و مسلمانان نمی توانند در برابر دشمنان ساکت و بی تفاوت باشند، اظهار داشت: وظیفه امت اسلامی جهادکردن در همه زمینه ها برای خنثی کردن توطئه های دشمن است.

وی ادامه داد: جهادگران دفاع مقدس توانستند عظمت اسلام و پیشرفت انقلاب اسلامی را تثبیت کنند، پاسداران شغل جهادی را انتخاب کردند تا با روحیه جهادی خود در خدمت اسلام و انقلاب باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که دشمن از دشمن سخت به جنگ نرم علیه اسلام و انقلاب روی آورده است، ابراز داشت: بصیرت، شجاعت و فرهنگ دینی در مقابله با جنگ نرم بسیار مهم است و باید در برابر جنگ نرم دشمن هوشیارانه مقابله کنیم.

وی عنوان کرد: دشمنان همواره از راه های گوناگونی سعی در اخلال در زندگی و آرامش جامعه دارند که این موضوع بیداری و هوشیاری همیشگی نیروهای مربوطه را می طلبد و باید با توطئه های دشمن محکم برخورد کرد.

 

اقدام خبیثانه آمریکا علیه سپاه خوش رقصی برای لابی صهیونیستی بود

حضرت آیت الله نوری همدانی اقدام خبیثانه آمریکا در تروریست اعلام کردن سپاه را محکوم کرد و گفت: اقدام آمریکا علیه سپاه خوش رقصی برای لابی صهیونیستی بود.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اقدام خبیثانه آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عزت و عظمت را مختص به خداوند متعال و مؤمنان دانست.

وی با اشاره به دشمنی های دیرین آمریکا و غرب با انقلاب اسلامی افزود: از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، دشمنان به ویژه آمریکایی ها با ملت ایران کینه توزانه رفتار کردند و نقشه های فراوانی علیه  ایران از جنگ، تهدید و تحریم کشیدند اما شکست خوردند.

این مرجع تقلید با بیان این که ملت ایران با توکل بر خدا همچنان با قدرت به راه عزتمند خود ادامه داده است، اظهار داشت: حضرت امام فرمودند استکبار هیچگاه نمی تواند عمق قدرت ما را بفهمد چرا که قدرت انقلاب بر اساس فرهنگ دینی و معنویت است که دشمنان از آن بیگانه هستند.

وی ادامه داد: هر ملت و دولتی که در این ۴۰ سال با ایران در ارتباط بوده مانند عراق، لبنان و سوریه قدرت پیدا کردند اما دولت هایی که تابع آمریکا و صهیونیست ها بودند مانند دولت حسنی مبارک در مصر، بن علی در تونس، صدام در عراق و قذافی در لیبی سقوط کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی سپاه پاسداران را خادمان واقعی ملت و انقلاب داست و ابراز داشت: آمریکایی ها برای خوش رقصی در لابی صهیونیستی، سپاه پاسداران را در لیست گروه های تروریستی قرار دادند، در حالی که سپاه از ابتدای تأسیس همواره در خدمت مردم بوده است.

وی عنوان کرد: این حرکت خبیثانه آمریکا علیه خادمان ملت ایران محکوم است و همه می دانند که سپاه در هر شرایطی یاور مردم و خادم آن ها بوده است، سپاه بود که جلوی گسترش توطئه خطرناک آمریکا در ایجاد و گسترش داعش را گرفت و مقابل تروریست ها ایستاد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما تصمیم آمریکا را محکوم و از سپاه و پاسداران عزیز پشتیبانی می کنیم و می دانیم که روز به روز بر محبوبیت سپاه افزوده خواهد شد، سپاه پاسداران همیشه یاری کننده مظلومان بوده و در برابر توطئه های استکبار می ایستند.

 

 

اقدام احمقانه آمریکا علیه سپاه نفرت جهانی علیه ترامپ به وجود آورد

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که خداوند دشمنان ما را احمق آفرید، گفت: اقدامی که ترامپ احمق در قبال سپاه انجام داد، نفرت جهانی را علیه خود به وجود آورد.

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار شهردار قم با اشاره به نعمت‌های الهی اظهار کرد: باران نعمت است، ولی ما نتوانستیم که از این نعمت به خوبی بهره‌برداری کنیم، اگر مسیل‌ها و مسیرهای عبور آب به خوبی درست شده بودند، این باران‌ها همه اش برای ما نعمت بود.

وی ادامه داد: خیزش مردم برای کمک به سیل زدگان از شرق تا غرب کشور نمونه‌ای از وحدت اسلامی و انسانی ما است، رسول اکرم(ص) فرمود اگر مسلمانی صدای دادخواهی مسلمانی دیگر را بشنود و به او کمک نکند، مسلمان نیست.

این مرجع تقلید افزود: خداوند دشمنان ما را احمق آفرید، اقدامی که ترامپ احمق در قبال سپاه انجام داد، نفرت جهانی را علیه خود به وجود آورد، تروریستی اعلام کردن نیروی نظامی و دفاعی کشورمان به معنای تروریستی اعلام کردن تمام ملت ایران است، اقدام ترامپ علیه سپاه بی پایه است.

حضرت آیت‌الله سبحانی نیمه شعبان را شعار شیعه دانست و تصریح کرد: برگزاری جشن‌های ولادت حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تعظیم شعائر است و در ایام نیمه شعبان شاهد حضور میلیونی زائرین در قم هستیم، اگر به خوبی از این زائرین پذیرایی کردیم، آن‌ها مبلغانی برای نظام اسلامی و شهر قم خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار سازنده یکی از شعارهای خوب شیعه است که نظیری در دنیا ندارد، این انتظار مایه افتخار شیعه است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 3