سخنگوی دارالافتای اهل تسنن عراق:کربلا مناره علم و علما است

سخنگوی دارالافتای اهل تسنن عراق بیان کرد: کربلا مقدس مناره علم و علما است و در سال آینده شاهد انوار حسینی در این شهر خواهیم بود.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ عامر البیّاتی نماینده و سخنگوی دارالافتای اهل تسنن عراق طی سخنانی در پانزدهمین همایش بین المللی و فرهنگی «بهار شهادت» که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) در کربلا معلا برگزار شد، بر اعتدال‎گرایی، دوری از تفرقه، نفاق و کشتار تاکید کرد و اظهار داشت: تمسک به دین خداوند و پیروی از مسیر رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت (علیهم السلام) از مهمترین مسائل است.

وی افزود: خداوند متعال ضمن تاکید بر بر وحدت امت اسلامی بر دوری از فرقه گرایی و کشتار انسان های بی گناه اصرار بسیاری دارد به طوری که این گونه مسائل را بر ما حرام کرده است.

شیخ عامر البیاتی با بیان اینکه مسیر دارالافتای اعتدال‎گرایی است، تصریح کرد: از خداوند متعال می خواهیم که کربلا مقدس را مناره علم و علما باقی بگذارد و در سال آینده شاهد انوار حسینی دیگری باشیم.

لازم به ذکر است، جشنواره بین‌المللی سالانه «بهارشهادت» به مناسبت اعیاد شعبانیه و به همت دو آستان مقدس حسینی و عباسی در کربلا با حضور بیش از ۴۰ کشور برگزار شد و محافل انس با قرآن، جلسات پژوهشی، شب شعر، محافل ادبی، فعالیت‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 6 =