خمس در جامعه مهجور است | روحانیت برای احیای احکام الله تلاش کند

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که خمس در جامعه مهجور واقع شده است، بر احیای آن تأکید کرد و احیای احکام الله را راه احیای اسلام دانست.حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و جمعی از اعضای بنیاد خمس با اشاره به آیه ای از سوره محمد(ص) گفت: بهترین دلیل بر موفقیت در کار شما اطاعت از امر خداوند است.

استاد برجسته در س خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: آیه “بلغ ما انزل الیک” فراگیر است و بر همه افراد اطلاق دارد یعنی باید آنچه که نازل شده است را به مردم برسانیم و همچنین نشان می دهد تبلیغ در زمینه خمس واجب است که خود من نیز با سخن گفتن در زمینه خمس در منبرهای خود، اثر آن را مشاهده کرده ام.

وی اضافه کرد: به طلبه می گوییم به چه دلیل از خمس سخن نمی گویید که در پاسخ می گوید هراس دارم من را متهم کند که به دنبال پول برای خود هستم که چنین گمانی اشتباه است و باید احادیث در زمینه خمس را بیان کنید اما در مقابل می توانید برای دریافت خمس مردم را به دفاتر مراجع معرفی کنید بنابراین کار شما عزیزان بسیار ارزشمند است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تصریح بر این که خمس مهجور واقع شده است، گفت: باید خمس را احیا و جامعه را از احادیث خمس سیراب کرد؛ خداوند در سوره محمد(ص) می فرماید سست نشوید و به دنبال اصلاح مردم باشید و مژده می دهد طایفه ای هستید که در سطح بالایی قرار خواهید گرفت زیرا اسلام دین برتر است.

وی ادامه داد: بنابراین شما عزیزان به دنبال ترویج دینی هستید که از همه برتر است که خداوند در همین سوره می فرماید شما تنها نیستید و من با شماهستم  یعنی در هر جایی که قدم برمی دارید خداوند با شما است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: مژده و بشارت مطرح شده برای افرادی است که در راه ترویج احکام اسلام قدم برداشته اند و امیدواریم شما نیز این کار را ادامه دهید.

وی زنده کردن احکام الله را یکی از راه ای احیای دین اسلام دانست و افزود:برای زنده کردن اسلام باید تلاش کرد احکامی که مهجور شده اند را از مهجوریت خارج کرد و ما در ضمن تأیید عمل شما، دعا می کنیم در راه خود موفق باشید و موانع نیز برداشته شوند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: انسان دشمن قسم خورده ای دارد که در هیچ زمینه ای به ویژه در امور مادی بیکار نخواهد نشست؛ در دیداری با یکی از مسؤلان گفتم امام علی(ع) می فرماید دنیای مردم را خراب نکنید که اگر دنیای مردم خراب شود دین مردم خراب می شود بنابراین اگر کوتاهی در کار داشته باشید فردا باید پاسخ گو باشید.

وی ادامه داد: باید به گونه ای کارکرد که عبید دنیا بودن مردم، به عبید آخرت تبدیل شود و مردم بدانند که دنیا مزرعه آخرت است و چنانچه امام معصوم می فرماید خدا دنیا را ایجاد کرده است برای عبور نه ماندن و انسان روی پل خانه نمی سازد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 2 =