محکومیت آل سعود توسط مراجع

حضرت آیت الله مکارم شیرازی:واکنش آیت الله مکارم به جنایت آل سعود|انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر/حضرت آیت الله صافی گلپایگانی:شهادت جوانان به دست آل سعود ننگی برای جوامع جهانی و مدعیان حقوق بشر است/ حضرت آیت الله نوری همدانی: سقوط آل سعود نزدیک است|امت اسلام و نهادهای مدعی جهانی سکوت خود را بشکنند/

واکنش آیت الله مکارم به جنایت آل سعود/انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر

حضرت آیت الله مکارم شیرازی جنایت آل سعود در قتل دسته جمعی فعالان مذهبی و اجتماعی عربستان را محکوم و از سکوت مجامع بین المللی در قبال این جنایت شدیدا انتقاد کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، جنایت آل سعود در اعدام و قتل دسته‌جمعی ۳۷ فعال مذهبی و اجتماعی که چند نفرشان اهل علم و جمعی نیز از شیعیان خالص بودند را محکوم کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: آل سعود بدون این که اینها را محاکمه کند و یا محاکمه شان علنی باشد، بیرحمانه آنها را به شهادت رساندند.

وی با بیان این که سابقه این جمعیت معلوم است، تصریح کرد: اساس وهابیت بر کشتن انسان های بیگناه است؛ در کتب شان نیز این مساله وجود دارد، آنها غیر خودشان را مستحق قتل می دانند و با بهانه های واهی زوار قبور بزرگان را محکوم به قتل می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: اخیرا این موضوع علاوه بر جنبه مذهبی جنبه سیاسی نیز پیدا کرده است و هر کس را که احتمال دهند بر ضدشان باشد را تحت فشار شدید قرار می دهند و او را به شدیدترین نحو تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار می دهند.

این مرجع تقلید یادآورشد: عجیب تر از همه سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال این جنایت است؛ اگر یک نفر از اینها در ایران بود دادشان بلند می شد،۳۷ نفر به قتل می رسند اما در پی این جنایت سر و صدای چندانی راه نیفتاد چراکه اینها گاه شیرده هستند و اگر گاهی اوقات لگدی هم زد نباید کاریش داشت.

این مرجع تقلید تاکید کرد: آمریکایی های جنایت کار بردگان پول های کثیف چشم خود را روی هم می گذارند و گاهی اوقات توجیه هم می کنند و می گویند اینها تشخیص داده اند که مجرم هستند و مجازات شان کرده اند!

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: ما این جنایت بسیار فجیع را شدیدا محکوم و برای نابودی آل سعود خبیث دعا می کنیم. 

شهادت جوانان به دست آل سعود ننگی برای جوامع جهانی و مدعیان حقوق بشر است

حضرت آیت الله صافی تأکید کرد: شهادت جوانان مظلوم به دست رژیم سفاک سعودی برای جوامع بین المللی و جمعیت های دفاع از حقوق بشر ننگ و عار و ذلت است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید شهادت جمعی از مسلمانان مظلوم عربستان به دست رژیم آل سعود را محکوم کرد.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَنْ یُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ

با کمال تأثر و تأسف اطلاع یافتیم رژیم سفاک حاکم بر حجاز جنایت بسیار وحشتناکی را انجام داد که در تاریخ سیاه این حکومت ظالم سابقه ندارد  شهادت جمعی از جوانان بی گناه و مظلوم  به دست سفاکان عربستان اگرچه برای آن شهیدان فوز و سعادت و افتخار است، اما برای جوامع بین المللی و جمعیتهای دفاع از حقوق بشر ننگ و عار و ذلت می باشد.

چرا دولتهای اسلامی در این حادثه وحشیانه سکوت اختیار کرده و به ندای مظلومیت آنان پاسخ مثبت نمی دهند؟

وظیفه ما این است در هرجای جهان که به انسانهای بیگناه ستم وارد میشود اظهار تأثر و تأسف نماییم و ظالمین را محکوم نماییم ولی الان مشاهده میشود که مسلمانان و دولتهای اسلامی و سایر ملل جهان آنطور که باید این جنایات را محکوم نمی کنند و وظیفه انسانی خود را فراموش نموده اند و بلکه با سکوت خود دست این خونخواران را باز نگه داشته که به ظلم و ستم خود ادامه دهند.

اینجانب با تسلیت و تبریک به خانواده های معظم شهدا، از خداوند متعال صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان مسئلت دارم. ان شاء الله شهدای آنان با شهیدان بدر و احد محشور شوند. پایان ستم ظالمین را از درگاه ذات لایزال الهی خواهانم.

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

۱۹ شعبان المعظم ۱۴۴۰

لطف الله صافی

سقوط آل سعود نزدیک است|امت اسلام و نهادهای مدعی جهانی سکوت خود را بشکنند

حضرت آیت الله نوری همدانی با محکوم کردن جنایت آل سعود در اعدام جوانان عربستانی، از سکوت و بی تفاوتی مدعیان حقوق بشر و سازمان بین المللی انتقاد کرد.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با محکوم کردن جنایت آل سعود در اعدام جوانان عربستانی، از سکوت و بی تفاوتی مدعیان حقوق بشر و سازمان بین المللی انتقاد کرد.

وی آل سعود را رژیمی قبیله ای دانست و افزود: این رژیم قبیله ای و جنایتکار به شیوه عصر جاهلیت به حکومت رسیده و ظالمانه حکمرانی می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با وحشیانه و دردناک توصیف کردن جنایت آل سعود، خواستار مقابله امت اسلامی و سازمان های جهانی با دیکتاتوری و جنایت های آل سعود در منطقه شد.

وی از بی تفاوتی مدعیان حقوق بشر نسبت به جنایات آل سعود ابراز تأسف کرد و ادامه داد: مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بی خاصیت بین‌المللی با سکوت مرگبار خود حاشیه امنی برای خاندان سعودی دست نشانده صهیونیست ایجاد کردند اما باید بدانند سقوط آل سعود نزدیک است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تلاش دشمنان برای شعله ور کردن آتش جنگ در منطقه ابراز داشت: آمریکا و اسرائیل و کشور های اروپایی با فروش اسلحه آتش جنگ را توسط این خاندان جاهل در منطقه شعله ور کردند و صدها زن و کودک بی گناه یمنی را به خاک و خون می کشانند.

وی عنوان کرد: ما جنایات این خاندان نامشروع و آدمکش به ویژه جنایت اخیر را محکوم می کنیم و آل سعود و اربابان آن بدانند که با این کشتار نه تنها دوام نخواهند داشت بلکه زمینه سقوط سریعتر خود را فراهم خواهند کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 11